top 10 wensenlijst

Misschien een ideetje voor OMT: zet een poll op waar iedere geregistreerde OMT gebruiker kan aangeven wat hij/zij het meeste mist aan de iPhone G3. En stuur de resultaten naar, naar..., naar...?

Mijn input:

1. Gebruik als modem, desnoods alleen via een USB kabel
  2. Klein tekstverwerkertje (zal wel komen)
  3. Teken programma
  4. Java
  5. Aansluiten van een bluetooth toetsenbord zodat je meer scherm overhoudt voor mailtjes.

- Echte bluetooth 2.0 (Bestanden sturen en ontvangen, gebruiken als 3G modem, Bluetooth muis, Bluetooth Toetsenbord. - Video, en inzoomen bij de camera. & Hogere resolutie/betere camera. - iPhone nano :mrgreen: (kleiner formaat) - Prijs, 1 jarig abbonement en andere provider.

Dat is het zo een beetje, wanneer de 1ste functie erop zit. Ga ik erover nadenken.

Apple luistert niet naar wat de mensen willen. Ze kijken naar wat ze zelf willen, de consument pas later. Ooit uit een interview met Steve Jobs. Dat is dus ook waarom Apple zo groot is geworden. Een artikel dat hiermee te maken heeft, heeft iemand gepost vandaag op het forum.

Dingen opsturen naar Apple heeft dus praktisch geen zin. (welk bedrijf wel :P)

Wat ik heel gaaf zou vinden is als ik vanaf mijn iPhone direct naar een Airtunes device kan streamen... (Of vanaf mijn AppleTv naar een Airtunes Device, maar dan ga ik offtopic.)

In dat geval kan ik door heel mijn huis de muziek regelen, zonder dat mijn MacBook aan hoeft te staan…

Top 10 en je komt niet verder dan 5? Als je begint met 10 dan zul je toch zelf ook minimaal 10 items moeten hebben lijkt mij.

De mogelijkheid om vanop je Mac de iPhone te bedienen om SMSjes in te geven

[quote:21333f93ed="sypie"]Top 10 en je komt niet verder dan 5? Als je begint met 10 dan zul je toch zelf ook minimaal 10 items moeten hebben lijkt mij.[/quote:21333f93ed]

Ik heb nog geen iPhone :wink:

Is in bestelling.

1. [b:f7d410261b][color=red:f7d410261b]SPAMFILTER[/color:f7d410261b][/b:f7d410261b] in Mail 2. ingebouwde iPod graag met dezelfde playlist-functionaliteiten als Apple's eigen Remote applicatie 3. ingebouwde iPod graag met dezelfde zoekfunctie als Apple's eigen Remote applicatie 4. muziek rechstreeks streamen vanaf iPod naar AirPort Express 5. mogelijkheid om en bestanden (pdf/pages/word) op te zetten zonder applicaties van derden hiervoor te gebruiken 6. sync/push van notities naar/van Mac (en een ander lettertype a.u.b.) 7. iChat! Pages! 8. automatisch sluiten pagina's na afsluiten Safari (in te stellen in de voorkeuren) 9. betere homescreen-functies (huidige concept is niet meer zo handig met al die applicaties en bookmarks) 10. toegang tot iDisk

Deze lijstjes zijn leuk, maar iemand van 51 moet toch wel snappen dat het zo niet werkt. Natuurlijk hoort Apple graag feedback over hoe zij haar producten kan verbeteren of aantrekkelijker kan maken voor bepaalde markten, maar de beslissing om bepaalde functies op te nemen in producten worden niet genomen aan de hand van zulke toegestuurde verlanglijstjes.

11. TomTom

1. Flash support in Safari 2. Een app om makkelijk en snel te switchen tussen 3G, gprs en Wi-Fi. Eventueel als optie in elke app die een data verbinding nodig heeft. Heb dit ook al doorgegeven aan Apple via de feedback pagina. Zal wel weer niets mee gedaan worden, maar je weet het niet he... 3. Support voor email aliasen in Mail 4. Search functie in Mail 5. iPod: titels van tracks die niet volledig op het scherm passen, scrollend weergeven zodat de hele titel te lezen is. Nu blijft het bij ... 6. Search functie in iPod 7. Datum en tijdaanduiding in standby mode (als optie) 8. Video functie voor de camera 9. - 10. -

8 van de 10. Daar zijn ze voorlopig wel even druk mee bij Apple.

Weer de mogelijkheid om foto's vanaf je camera op de iPod te zetten en je eigen muziek als wekker te kunnen gebruiken.

Fatsoenlijk volume van de speaker flash support copy/paste geen T-Mobile

[quote:a506e6824b="Statenweg"]Deze lijstjes zijn leuk, maar iemand van 51 moet toch wel snappen dat het zo niet werkt. Natuurlijk hoort Apple graag feedback over hoe zij haar producten kan verbeteren of aantrekkelijker kan maken voor bepaalde markten, maar de beslissing om bepaalde functies op te nemen in producten worden niet genomen aan de hand van zulke toegestuurde verlanglijstjes.[/quote:a506e6824b]

Dat was ik ook niet van plan. Heb ik dat gezegd?

Gezien het aantal reacties is er kennelijk heel wat behoefte aan extra functies. Dat was te verwachten natuurlijk. En een apparaat dat alles kan, kan niks echt goed, dus daar heb je ook niets aan.
Wat je met een soort poll wel kunt bereiken, is dat je stelselmatig in kaart brengt aan welke zaken de meeste behoefte bestaat. En wat interessant is: hoe denken de gebruikers er over een half jaar over? Welke tekortkomingen komen dan echt ‘bovendrijven’. Daar zou Apple zeker wat aan hebben.

Natuurlijk is het verzamelen van losse wensenlijstjes niet echt effectief, hooguit als startpunt voor een top 10 (of top 5).
Ik denk dat OMT een platform kan zijn voor een poll, omdat hier nu eenmaal veel betrokken gebruikers naar toe komen.

- Veel beter bereik - Langere batterijtijd

Een fatsoenlijke camera. Meer MP en een goede lens voor de dagelijkse snapshots.

Bluetooth bestanden ontvangen en versturen staat bij mij op nummer 1. Ik snap ook niet wat er zo lang duurt, ik bedoel ze hadden binnen no time een programma om van je iPhone een bluetooth modem te maken.

Ik wil er zelfs voor betalen als het moet.

Ik werk nu een paar dagen met de iPhone en ik merk dat ik toch vrij veel van het toetsenbord gebruik maak. Dat werkt best aardig alleen voor serieus typewerk (een mailtje of een flinke SMS) zou ik toch het liefst iets groters willen.

Waarom niet een verkleinde versie van het Apple toetsenbord, verbonden met de USB kabel (!) waarin je gelijk 4 NiMH penlites kwijt kunt? Is het accuprobleem ook gelijk opgelost als je in de trein zit. En dan met een slim ‘double-tap’ systeem waarbij je de speciale karakters krijgt als je snel twee keer een toets aanslaat.

Ik denk dat een toetsenbordje van 16 cm breed prima zou voldoen, met een klemmetje voor de iPhone en het batterijcompartiment als verstelbare standaard (geeft het door het gewicht ook wat stabiliteit).

ik zou het al super vinden als je BT toetsenbord gewoon via BT van de iPhone te gebruiken zou zijn! Volgens mij hoeft dat niet heel lastig te zijn software matig maar is wel een leuke feature (die het goed doet op verjaardagen en feestjes;)) en volgens mij uniek!

Ik vrees dat ze daarmee dan ook de deur open zetten naar gebruik als modem.

Wat ik ook heel graag zou willen trouwens.