Torrent op een laag pitje

Hallo allemaal.. Ik ben in de weer Bittorrent een beetje top te voeren d.m.v de poorten te forwarden naar de computer om een wat hogere snelheid te verkrijgen.. Nu werkt het niet ik heb dus nu de router er tussenuit gesloopt om te kijken of dat hielp maar dat ook niet. Wat er gebeurt is dat torrent begint en dan een sprintje trekt (zoals normaal bij mij eigen adsl) naar een 30 kb/s maar bij deze chello verbinding gaat ie dan hard weer terug naar 0.5 kb/s en blijft daar hangen met piekjes naar de 3 a 4 kb/s. Ik heb al een poortscan gedaan en die meld dat poort 6881 open staan terwijl ik in de firewall toch echt de range van 6881 tm 6889 open gezet heb.. dus daar klopt al iets niet. Ik heb geen idee waar dit nou aan ligt. Het kabel modem (motorola cornerstone cm 200 van chello) heeft volgens mij geen firewall en laat (denk ik alles door). Heeft iemand dezelfde ervaringen? en zou het misschien dan aan OSX liggen? Wat ik me niet kan voorstellen.

Kan je anders wat "enters" in je tekst zetten ? Hij is nu nogal saai en onoverzichtelijk om te lezen.

Ik zal volgende keer wat meer alinea's maken!

:slight_smile:

[quote:8411a7e0a2="konijn"]Kan je anders wat "enters" in je tekst zetten ? Hij is nu nogal saai en onoverzichtelijk om te lezen.[/quote:8411a7e0a2]

Ik heb er helemaal geen moeite mee…

Ik vind het juist een heel duidelijk verhaal. Alleen heb ik er geen oplossing voor. Ik vond het ook te langzaam gaan en gebruik het niet meer.

Volgens mij kun je weinig aan de snelheid doen. De ene keer gaat het razendsnel (omdat veel mensen het hebben?) en de andere keer gaat het tergend traag. Bittorrent kan bestaan bij de gratie van veel gebruikers. Als die er niet zijn, dan houdt het op.

Op zich is het een super applicatie vind ik! juist als je de poorten hebt geforward naar je computer kun je erg acceptabele dowloadsnelheden krijgen. Ik haal zo af en toe op onze adsl wel 100 kb/s en dat is best snel dacht ik wel ! Ook is het zo dat als je je poorten niet hebt geforward dan share je dus ook niet en dat is nou juist niet de bedoeling met Bittorrent.

Is dit bij elke torrent? Want ik gebruik ook dit systeem (alleen dan met het programma Azureus) en ik heb meestal redelijk hoge snelheden. Als je iets wilt downloaden dat heel veel mensen downloaden, dan gaat het meestal best traag... maar als het goed is gaat het langzaam sneller (steeds meer mensen kunnen seeden.)

[quote:d12cc3bfe5="lucasraggers"]Volgens mij kun je weinig aan de snelheid doen. De ene keer gaat het razendsnel (omdat veel mensen het hebben?) en de andere keer gaat het tergend traag. Bittorrent kan bestaan bij de gatie van veel gebruikers. Als die er niet zijn, dan houdt het op.[/quote:d12cc3bfe5]Daar heb je helemaal gelijk in Lucas maar ik heb het dus ook simultaan uitgeprobeerd met dezelfde .torrent files en dan gebeurt het zo dat als ik de torrent start op mijn adsl dan gaat ie vrolijk met pak em beet 60 kb/s downloaden en op de chello verbinding perst ie er dan een whoppin' 0.5 kb/s uit met bv 30 users terwijl ik er 150 users heb.

Dus ik (logisch nadenkend) vermoed dat er dan iets niet goed gaat.

Achter Azureus laat ik Carrafix lopen. Met de juiste instellingen haal ik vrij regelmatig makkelijk 125 Kb/s Schakel wel voor Carrafix de firewall uit. Carrafix gebruikt zijn eigen firewall

[quote:698514f05d="SoSuMe"]Achter Azureus laat ik Carrafix lopen. Met de juiste instellingen haal ik vrij regelmatig makkelijk 125 Kb/s Schakel wel voor Carrafix de firewall uit. Carrafix gebruikt zijn eigen firewall[/quote:698514f05d] En jij zit ook aan de kabel van Chello? ga Azurus dan maar eens proberen.. maar ik heb veel goede ervaringen met de "orginele" Bittorrent 3.3

bedankt

No, Planet. Gaat heel goed. Maar denk ook aan Carrafix (VersionTracker)

[quote:b54e588d9c="SoSuMe"]No, Planet. Gaat heel goed. Maar denk ook aan Carrafix (VersionTracker)[/quote:b54e588d9c]Carrafix heb ik natuurlijk geinstalleerd! maar dat helpt niet als er geen poorten openstaan aan de buitenkant...

Probeer eens je upload te beperken tot 2 kbs, dat mag nog wel eens helpen.

Ik merk geen (of eigenlijk niet) verschil als ik die carrafix heb draaien. Mijn torrents lopen nog niet echt veel beter. Ik zit nog steeds op 0,2Kb DL :(

Probeer je upload eens heel laag te zetten

[quote:cd0bb1b4df="SoSuMe"]Probeer je upload eens heel laag te zetten[/quote:cd0bb1b4df]

of hier winslet… :wink:

Settings op dialup/isdn en up op 3… werkt 4 me perfect !!! soms tot de max van me kabelding… :lol:

[quote:4ffe2a1261="SoSuMe"]Probeer je upload eens heel laag te zetten[/quote:4ffe2a1261]Al die truuks al geprobeerd.. heb ook de hele FAQ van Bittorrent door gespit.. Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de instellingen liggen maar bij of de provider of er is iets mis in de systeem programmatuur (osx). helaas heb ik niet kunnen testen met mijn eigen ibookje want daar was geen tijd voor .(chello moet je elke keer een nieuw MAC adres aanvragen ofzo). Dus we zoeken verder :-(

Hebben jullie Azureus dan al eens geprobeert? Legio aan instelmogelijkheden :-)

Kijk hier maar!

[quote:34a2555fab="Night"]Hebben jullie Azureus dan al eens geprobeert? Legio aan instelmogelijkheden :-)

Kijk hier maar![/quote:34a2555fab]

Nou al wakker?

Behalve als ik slaap :P