Torrents

Heb vanavond bittorent gedownload. Had er wel over gehoord maar had het nog nooit bekeken.

Ik had toch een vraagje erover.
Na installatie staat in de voorkeuren standaard poort 6881 open.
Is dat juist ?
Want ik haal maar snelheden van 15 KiB/s
Is dat normaal, als je een adsl verbinding hebt ?

Pierre

Je hebt waarschijnlijk een torrent met weinig seeders/leechers.

Voor betere snelheden is het aan te raden om poort 6881 te forwarden via je modem/router, dit is te vinden onder de NAT-instellingen.

Verder ligt het natuurlijk ook aan het aantal peers die een torrents heeft, hoe meer, hoe sneller.
De leechers zuigen alleen maar jouw upload op, die bevorderen dus niet je download, maar zullen deze eerder vertragen.

Bij een goede torrent en een geforwarde poort moet je toch wel ruim 100MB in 20-30 minuutjes moeten kunnen downloaden.

:innocent: Uiteraard wel alleen bij legale downloads…

En zet dan gelijk alles open tot 6999

hydro:

Bedankt voor je reactie.
Wat snel !
Waar vind ik die NAT-instellingen voor mijn “ethernet” modem.

Ben net begonnen met mac, dus verontschuldig mij.

[quote:dbde05ec63="wjgmspeedy"]En zet dan gelijk alles open tot 6999[/quote:dbde05ec63]

Doe je dat gewoon in de voorkeuren van bittorrent door 6881-6999 in te vullen ?

Lees dit eens over het waarom van de bittorrent ports http://dessent.net/btfaq/#ports Ik gebruik Tomato daar is niet zoveel aan in te stellen, maar in de systeemvoorkeuren-samengebruik kun je ook poorten openzetten.

[quote:32e10da90f="magnac"]hydro:

Bedankt voor je reactie.
Wat snel !

Ben net begonnen met mac, dus verontschuldig mij.[/quote:32e10da90f]
Op Portforwarding kan je lezen hoe je de poorten moet openzetten in je router :wink: Doe je dit niet dan ga je nooit sneller dan 16kb/sec downloaden …

[quote:42a6bed78c="wjgmspeedy"]maar in de systeemvoorkeuren-samengebruik kun je ook poorten openzetten.[/quote:42a6bed78c] Dit gaat over de firewall, dit forwarden is echt iets van in je router. Ik kan je niet precies vertellen waar dit staat, dit zul je zelf moeten opzoeken, het is namelijk overal anders.

@larridon: goede tip!

[quote:270b2ce2c2="larridon"][quote:270b2ce2c2="magnac"]hydro:

Bedankt voor je reactie.
Wat snel !

Ben net begonnen met mac, dus verontschuldig mij.[/quote:270b2ce2c2]
Op Portforwarding kan je lezen hoe je de poorten moet openzetten in je router :wink: Doe je dit niet dan ga je nooit sneller dan 16kb/sec downloaden …[/quote:270b2ce2c2]

Heb ik het mis of zijn deze stappen alleen voor windows computers ?
Ik kom er geen wijs uit.
Is een router dan eigelijk hetzelfde als een ethernet-modem ?

de standaard poorten (6881-6999) worden soms geknepen door isp's. Ik heb zelf in mijn bittorrentclient (bitsonwheels) de poorten 49152-65535 ingesteld, en niets geforward in mijn router. Dit levert in praktijk nauwelijks tot geen problemen op en de snelheden zijn bij mij hoog

Ik gebruik tomato en azureus, en bij beide gaat meestal vrij rap. Wel moet je meestal even wachten voor hij op volle snelheid is. De NAT instellingen staan in je router. Ik neem aan dat u een handleiding bij de router heeft gekregen. Kijk anders op het internet daar is het meestal ook wel te vinden hoe je in een router de instellingen kan wijzigen. In dit geval de nat settings dan.