Totale backup harddisk niet mogelijk onder X.

Gelukt!! :D

• Opgestart met de install cd van Panther (iPod aangesloten).
  • Disk Utility opgestart
  • Restore kiezen
  • Als Source m’n Mac Os X volume
  • Als Destination m’n iPod, ik had ook een .dmg file naar m’n iPod kunnen schrijven, maar daar had ik geen zin…achteraf gezien had ik dat beter wel kunnen doen. Want het hele process van de iPod weer MP3 capable maken duurde toch wat langer :stuck_out_tongue:
  • Op de mooie blauwe knop met het woordje Restore klikken en een biertje open trekken :stuck_out_tongue: (duurde 2 uur ofzow…)

Middels een guide die ik met Google gevonden had, m’n iMac open geschroeft (tray loading iMac’s zijn makkelijker te openen…) en de HD vervangen.
Toen het zelfde process als hierboven herhaalt, partities aangemaakt, en gerestored…maar dan als Source m’n iPod en als Destination m’n Mac Os X volume natuurlijk :wink:
Zoo, weer 67GB extra opslag ruimte voor al mijn werk :wink: :stuck_out_tongue:

Mission Succeeded :slight_smile:

Gaaf!!! 8)

Hoelang duurde het overigens om de kloon vanaf je iPod op je nieuwe HD te klonen? Ook 2 uur? 10 minuten?

[quote:e621b6c0e3="JeePee"]Gaaf!!! 8)

Hoelang duurde het overigens om de kloon vanaf je iPod op je nieuwe HD te klonen? Ook 2 uur? 10 minuten?[/quote:e621b6c0e3]
Ook een uur of 2 ja…

Tjonge... even zeuren, maar wel aardig wat spelfouten ontdekt bij Carbon Copy Cloner.

Ik ben er nu even mee bezig om te testen over het hoe en wat. Ik heb al een angstig en fataal neerstortmoment meegemaakt van mijn computer (door niets meer dan dom geluk ben ik nagenoeg niets van groot belang kwijtgeraakt) en ik heb de afgelopen maanden al diverse enge OSX mededelingen mogen ontvangen die mij deed vermoeden van het ergste. Gelukkig was een ferme herstart voldoende… Maar ik zou toch rustiger leven als ik mijn gehele schijf op mijn externe schijf zetten kon. Afijn, ik ben benieuwd…

Dat kan je dus ook met Disk Utility doen..zoals hierboven beschreven staat :)

P.s. Je moet je avatar nog aanpassen :wink: :stuck_out_tongue:

[quote:719f0c120f="Tomaat"]P.s. Je moet je avatar nog aanpassen ;) :P[/quote:719f0c120f]

Wanted, dead or alive:

Aiko, de man die sneller schrijft dan zijn schaduw!
:roll:

[quote:e31eb37b76="Tomaat"]Ook een uur of 2 ja..[/quote:e31eb37b76]

Met SuperDuper! doe je dat in 10 minuten, laatst deed hij het in 5 meen ik. Maar dat zal liggen aan de grootte van de kloon. Verder heeft het mogelijk te maken met het opstarten van CD. Wat ik van Micromat begreep is het bij het opstarten vanaf CD niet mogelijk om RAM of virtueel geheugen te gebruiken, weet even niet meer wat precies was… :? SuperDuper! start je niet vanaf CD, dus wellicht helpt dat ook… :slight_smile:

Weet iemand ook of ik met disk utility een dmg file van een OS9 computer kan herstellen?

Het volgende is het geval: ik heb een iBook met OS9 via Firewire op mijn G5 aangesloten. Heb via disk utility een dmg file gemaakt van de Harddisk.

Nu wil ik het terugzetten via de knop Herstellen, maar ik krijg op mijn G5 de melding dat het hulpprogramma is gestopt… Waar zit het probleem in?

Ik heb nu de dmg file geopend en alle bestanden handmatig naar de iBook gesleept, maar deze ziet nu geen opstartschijf bij opstarten (in OS9 welteverstaan).

Zijn er mensen die weten hoe het wel moet?

[b:a1901621e4][url=http://www.lacie.com/silverkeeper/]Silverkeeper[/url][/b:a1901621e4] van LaCie is een goed en gratis backup-programma.[quote:a1901621e4]Q: Why doesn't LaCie make me pay for SilverKeeper?

A: Everyone has some reason why they don’t do even simple Backups. We all should do something to preserve our important data and document files in case of disaster. With today’s enormous hard drives, it is even more important to do something.

External hard drives such as LaCie’s PocketDrive, d2, and desktop Studio Drives are inexpensive and convenient to use. They are much faster than any tape backup, and more convenient to use. The drives can be used with your primary computer as well as with another computer without any special driver software.

We hope that providing you with freeware SilverKeeper will remove that last excuse for not performing Backups.

Many of you are probably just like us - our Backups are simply copying a few important folders from our internal hard drive to another external hard drive. SilverKeeper automates this operation, and hopefully with regular use, you won’t have to worry about losing important data or document files.[/quote:a1901621e4]