ToUcam van Philips op Osx

Mijn zus is een fermente webcam madam. Maar dit maal sta ik voor en probleem.. Ik heb de onwaarschijnlijk interessante opdracht gekregen van m'n lieve zus om haar ToUcam van Philips ( een iets oudere webcam) op haar Mac te installeren. Ik heb al de driver Macam gedowned deze meld dat hij al deze camera's werkend moet krijgen. Enkel doe hij dit niet.. No camera meld hij mooi... en zelfs de commerciele drivers van IO.... ( weet ik veel ) werkt niet.. hoe zou ik dat kunnen oplossen??, is dat nu omdat hij geen stroom krijgt via de usb poorten ( op powerbook 17 inch).

alvast bedankt

Heb je de macam.component in Bibliotheek > Quicktime geplaatst? Want macam zelf is alleen maar een viewer/opneem programma.

die staat nu daar in.. enkel geeft de webcam nog steeds geen teken van leven...

bedankt
ju

ToUCam Fun (PCVC730K) > deze is het en nochthans staat er supported bij

greets Ju

De combinatie van de Macam drivers en de IOexpert drivers wil nog wel eens voor problemen zorgen. Dus probeer om een van de twee volledig van de Mac af te krijgen. Zo'n ToUCam heb ik hier onder Macam aan de praat gekregen op een iMac G3 onder OS 10.2 en 10.3, dus in principe moet het werken. (Volgens mij heb ik wel de 740K als ik me niet vergis, maar dat ding ligt nu even niet binnen handbereik.)

Alles van deze : IOexpert , is verwijderd, en nog steeds geen teken van leven in de camera te krijgen ... ik vin het allemaal bijzonder vreemd.. zelfs niet na rebooten

Gewoon stuk dat ding. Net als de mijne zie links. Is ook een Philips ToUcam. Wegpleuren en de iCeCam van MacAlly scoren. 18 euries. Zie MacNed.nl. Kleurt nog mooi bij die powerbook ook...!!!

Ik heb mijn Philips uCam aan de praat gekregen met [url=http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/] iChatUSBCam[/url] op een PB en Mac mini. Ze hebben een demo versie dus je kan het eerst proberen.

hey

volgens mij zit het verrschil tussen de 740 en de 730
ik heb ooit de 740 gekocht omdat die zogezegd “supported” is, volgens mij was er iets met die 730 waarom dat niet ging onder OSX
Ik heb vorige week maar een isight gekocht

greetzz en suc6

Logitech maakt eventueel ook een aantal webcams met drivers voor OSX. En voor minder geld dan een iSight :wink:

De ToUCam Fun (PCVC730K) heb ik nog nooit goed aan de praat gekregen met de Macam drivers. Tenminste, werkend in iChat, iVisit, of Squidcam.

Met de ioxperts-drivers wél… maar inderdaad alleen als je macam weer de-installeert.

trouwens: een handige app om je webcam te testen is Videoviewer

eerder genoemde [b:93f4e3d115]iChat usbcam[/b:93f4e3d115] is beslist geen webcam driver, waarmee je de cam aan de praat kunt krijgen. Het is slechts een patch om iChat en iMovie te laten geloven dat je een iSight hebt…

Ik heb de PCVC730K een tijdje gebruikt met de IOXperts drivers. Zou moeten werken. Probeer anders eens de laatste beta van IOXperts.

euhm de cam werkt nog op de PC van m'n vader ( XP ) ik vin het zeer vreemd dat ik met helemaal niets die aan de praat krijg..

snap er helemala niets van…

greets
Ju

Een vriend van mij heeft een Logitech Quickcam Express, met daarbij de bijgeleverde drivers voor OS X. Het programma van Logitech (om foto's mee te maken etc.) zegt ook dat er geen webcam is gevonden. Macam en iChatUSBCam ook geprobeerd, maar het helpt niks. Allemaal geven ze dezelfde melding; er is geen camera aangesloten.

Brakke dingen die Philips cams , ik heb er eentje op windows en zuigen dat dat ding doet , ik zou er niet eens mijn mac mee willen vervuilen :lol: Grapje : neen ik denk niet dat die fun camera supported is , waarom zo mijn tante hem anders aan mij geven :?

Heb je de Philips cam toevallig via een hub aangesloten? Ik heb een pcvc680k die alleen rechtstreeks op mijn powerbook werkt en via mijn hub niet wordt gezien (no camera found bla bla bla). Ook andere hubs getest, op een macally hubje werkte het even en viel verbindinding daarna weg, dus nu zit ie rechtstreeks op de usb poort van mijn PB. Ik gebruik de macam driver i.c.m. yahoo-messenger.

Probeer 'm anders eens op eenandere usb poort, of als je 'm via een hub hebt aangesloten, rechtstreeks op je mac.

Succes!