Touch iPhone 6 defect na herstelling

Beste OMT-ers,

twee weken geleden heb ik jammergenoeg mijn iphone 6 laten vallen met enkele barsten in het scherm tot gevolg.
Na een week met dit scherm rond te lopen, heb ik hem laten repareren bij een erkend hersteller. Het scherm was zeer vakkundig vervangen.
Echter begonnen een week later de problemen. Het touchscreen startte op onregelmatige momenten te blokkeren en niet te reageren op mijn aanrakingen.
Ik besloot opnieuw naar de hersteller te gaan en deze verving het scherm meteen. Helaas bood dit geen soelaas en blijven de problemen opduiken, meer en meer.

Nu ben ik ten einde raad. De iphone zelf is altijd goed onderhouden geweest (op het ene ongelukje na), draait de nieuwste iOS…

Weet iemand toevallig wat de reden kan zijn of wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

UPDATE 2: Ben bijna zeker dat het een software probleem is, want er zit een “regelmaat” in het blokkeren van de touchfunctie. De eerste app die ik open na het unlocken van het scherm werkt perfect, maar wanneer ik deze verlaat blokkeert alles. Dan gewoon in sluimer zetten en enkele minuten wachten…

Wat was de erkende hersteller? Staat deze ook https://locate.apple.com/nl/nl/ ? Geeft de “erkende” hersteller geen garantie op de reparaties? Volgens mij had je beter een Apple Store langs kunnen gaan voor een display herstel, dan heb je gewoon garantie op de reparatie.

Gewoon weer naar de hersteller gaan en een oplossing eisen. Waarschijnlijk niet goed gemonteerd of een defecte kabel of contactje.

De herstelling werd gedaan door ilabo.be. En er was zeker garantie.
Ze hebben namelijk, zonder extra kosten, het scherm voor de tweede maal vervangen. Maar de problemen blijven zich voordoen.

Ik plan sowieso nog eens binnen te springen bij iLabo. Ze vertelden dat, als de problemen zich bleven voordoen, het aan het moederbord zou liggen die een dreun gekregen heeft.
Echter lijkt het me dan raar dat tot 2 weken na de val, de iphone perfect werktte.

Zit je al op iOS 9? Ik en een collega hebben allebei al meerdere malen meegemaakt dat het touchscreen helemaal blokkeert. Alle fysieke knoppen blijven werken, maar het lijkt wel alsof de touch functie gewoon uitgeschakeld wordt. Toestel vergrendeld gewoon en is ook te unlocken met touch id, je kunt alleen het scherm niet gebruiken, heel bizar.

Enige wat dan nog helpt is de telefoon een harde reset geven door de home button en de power button 10 sec. tegelijk ingedrukt te houden.

Hij heeft een 5S, ik een 6. Zijn toestel is 3 maanden oud, die van mij 1 jaar. Het enige verband dat er is is iOS 9. We hebben allebei ook pas last van dit probleem sinds de update naar iOS 9.

Wellicht is dit bij jou ook het probleem…

Edit: In dit topic op het Apple forum (https://forums.developer.apple.com/thread/9591) blijkt dat meerdere mensen al last hebben van dit probleem sinds de beta versie van iOS 9. Ik ben bang (of blij voor je) dat het niet aan je scherm ligt.

Jammergenoeg heb ik alles al gedaan wat u vermelde. Mijn iphone draait iOS 9.0.2 en een reset heb ik al meerdere keren gedaan nadat het scherm volledig geen aanrakingen meer detecteerde. Helaas komt het probleem terug

Ik heb met mijn iPhone 5S vorige week ook een keer gehad dat enkel de fysieke knoppen nog werkten en het touchscreen helemaal niet. Volgens mij zit er inderdaad een fout in iOS9, na een herstart werkte alles weer normaal, voor iOS9 heb ik dit nog nooit meegemaakt. Bij mij is het tot op heden niet meer voorgekomen gelukkig.

iLabo…

Ikzelf doe ook herstellingen en het is niet de eerste keer dat ik klanten met klachten heb van iLabo.

Ben bijna 100% zeker dat het te maken heeft met slechte kwaliteit van het geïnstalleerde scherm. Dergelijke firma hechten enkel belang aan winst en niets aan kwaliteit en klant tevredenheid.
Ook zeer makkelijk om als uitleg te geven, waarschijnlijk is het moederbord kapot door de val. Dit komt zelden of nooit achteraf, dat merk je meteen na de val.

Ik zou zeggen geld terug vragen en bij een andere hersteller gaan die wel belang hecht aan kwaliteit en service.
Altijd welkom bij mij!

Groeten,

iDoc-Repair

Het zal inderdaad een fout zijn in het besturingssysteem. Ik heb gisteren eenzelfde bug ontdekt. Ik wilde een sms sturen naar mijn vriendin en ik kon nergens klikken op het scherm. De homeknop en de slaapknop deed het wel.

[quote=RP-1 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/touch-iphone-6-defect-na-herstelling/#post-2891603 time=1444850455][quote=TomvdK url=http://www.onemorething.nl/community/topic/touch-iphone-6-defect-na-herstelling/#post-2891595 time=1444849258]

Wellicht is dit bij jou ook het probleem…

[/quote]

Jammergenoeg heb ik alles al gedaan wat u vermelde. Mijn iphone draait iOS 9.0.2 en een reset heb ik al meerdere keren gedaan nadat het scherm volledig geen aanrakingen meer detecteerde. Helaas komt het probleem terug[/quote]

Ik heb nergens gezegd dat de reset het probleem permanent oplost. Ik gaf ook aan dat het probleem bij mij en mijn collega meerdere keren voorkwam. Intussen heb ik ook van andere mensen in mijn omgeving gehoord dat ze sinds iOS 9 last hebben van dit probleem.
Dit in combinatie met de link naar het Apple forum dat ik gaf en de bevestiging van de andere lezers van dit forum dat zij dit probleem ook hebben lijkt het mij duidelijk dat dit een softwarematig probleem is.

Het is dan ook jammer dat iDoc-Repair zo schaamteloos hier reclame maakt voor zichzelf. Naar mijn mening is HIJ juist diegene die hier alleen maar aan winst denkt door op jouw gevoel in te spelen dat het een hardwarematig probleem is, zodat hij zelf een extra klantje heeft waar hij wat aan kan verdienen.

Als ik lees hoe netjes hoe de hersteller tot nu toe zonder moeilijk te doen meteen het scherm heeft vervangen zou ik hen zeker mijn vertrouwen geven, en iDoc als de pest mijden. :slight_smile:

Mijn advies: wacht nog even af of Apple het probleem oplost in een software-update, zoniet kun je alsnog terug naar de hersteller want je hebt gewoon nog garantie op de reparatie. Apple is op het moment volop bezig met het testen van een update voor iOS 9, dus dat zal niet lang meer duren.

Tom uw reactie is belachelijk… Dat hij gerust bij andere repair gaat, maar dan bij iemand die niet bespaart op onderdelen.

En die simpele reset helpt als de iPhone een keertje vast zit. Niet bij het bovenvermelde probleem.

Nee, een collega reparateur afvallen terwijl de vraagsteller niet eens negatief is over de service, en vervolgens proberen om de klant te ‘werven’ terwijl er tientallen aanwijzingen zijn dat het een softwarematig probleem is, dát is belachelijk.

Ik spreek uit MIJN ondervindingen en heb hem aangeraden naar een ANDERE repair te gaan. (goed lezen hé)
Een software probleem dat zich toevallig voordoet na een hardware probleem, Heel toevallig…

Maar aangezien jij de genie bent en duidelijk alles beter weet raad ik de persoon aan om heel goed naar jouw wijze raad te luisteren.

#eindediscussie

Dat heb ik inderdaad gelezen, maar dan had je ook niet hoeven zeggen ‘bij mij altijd welkom!’.

En ja dat is toevallig, maar als je verder kijkt / leest dan je eigen portomonnee zie je dat er een hele reële kans is dat het een softwarematig probleem is.

En nee ik ben zeker geen genie, maar als een reparateur zou het je sieren om hem niet meteen naar een ander (of jezelf) door te verwijzen maar eerst even de volgende update af te wachten en dan eventueel te wijzen op de garantie die hij heeft op de reparatie.

Maar hé… Ieder zijn ding. En tot slot: hashtags op een forum… Tja.

Bij mij hetzelfde verhaal.

Mijn iPhone laten vallen en het moest gefixed worden van mijn verzekering bij een niet gecertificeerd bedrijf.
De eerste keer cameralens niet goed en frontglaasje niet goed.
Volgens mij ook imitatie materialen gebruikt. Het voelt scherp aan.
Ook mijn Lightning connector gaf geen ‘klik’ meer tijdens het aansluiten.

De tweede keer deed ook mijn Touch het niet meer.

Nu mag ik het laten maken bij Apple…

Ja Harry, echt een herkenbaar verhaal. Namaak onderdelen zijn echt een ramp voor je iPhone… Marja, volgens sommigen hier een software probleem hé…

iDoc-repair: ben ik toch heel erg benieuwd hoe jij aan originele onderdelen komt. Krijg jij ze van Apple? Of koop je ze in bij een willekeurige Chinees die zegt dat het originele onderdelen zijn uit de Foxconn fabriek?

Ben benieuwd hoe je het zo zeker weet aangezien Apple helemaal geen onderdelen verkoopt aan bedrijven (behalve APR)…

Goedemiddag Piet,

Mijn onderdelen komen uiteraard zoals de meeste uit China, je hebt verschillende keuzes uit Origineel, Copy AAA, Copy AA Copy B enz. De prijs is uiteraard het hoogst bij origineel. De leverancier zegt dat deze van foxconn komen en moet zeggen dat ik zelden of nooit een klant terug krijg met klachten over het scherm. In al die jaren dat ik het al doe is het een zeer lastige zoektocht geweest naar betrouwbare leverancier. Alle dagen krijg ik mails van andere leveranciers met scherpere prijzen maar ik vind het te gevaarlijk. In deze sector is betrouwbaarheid en kwaliteit zeer belangrijk

[quote=TomvdK url=http://www.onemorething.nl/community/topic/touch-iphone-6-defect-na-herstelling/#post-2891824 time=1444915891]

Mijn advies: wacht nog even af of Apple het probleem oplost in een software-update, zoniet kun je alsnog terug naar de hersteller want je hebt gewoon nog garantie op de reparatie. Apple is op het moment volop bezig met het testen van een update voor iOS 9, dus dat zal niet lang meer duren. [/quote]

Er zal niets anders opzitten. Ging hem binnenbrengen maar dan ben ik hem voor een hele tijd kwijt. Wachten op een fix dus!

Hartelijk dank!!

Update geïnstalleerd en geen effect. Dan toch maar binnengebracht…