traag downloaden

hallo,

Ik heb men internetkabeltje in de pc gestoken en alles werkt direct, ik vind safari wel serieus traag !! en het downloaden gaat ook niet vooruit. 3kb/sec
We hebben telenet en het limiet is zeker niet bereikt !

zijn er mischien belgische teleneters die een ide hebben qua instelling ??

greetings

is het op alle sites 3kb per seconde? probeer eens een check op www.speedtest.nl en kijk wat je daar haalt bij het downloaden. probeer eens een andere browser en kijken of het daar ook zo is (zo ja.. dan ligt het niet aan safari en zo nee dan ligt het wel aan safari).

en heb je wellicht een programma geinstalleerd dat beperkingen oplegt aan het uploaden en downloaden per programma ofzo?

ach...aan safari kan het absoluut niet liggen net nog bij mijn vrinden van macromedia ge-dl-ed met safari en daar haalde ik over de 500k...

en om een en ander te testen verbind ik meestal het aangename met het saaie -> gewoon een trailer downloaden op apple.com/trailers :slight_smile: die server is zo snel dat jij dat met jouw verbinding kan toppen

veel succes!

Vorige week stonden in het forum ook al klachten over telenet. Misschien dat je even zult moeten zoeken. Aan Safari ligt het zeker niet.

ligt dus aan de instellinge in safari en firebird want ze gaan beide traag, maar ik weet niet welke instellingen :( Ik heb wat liggen klooien, gister ging alles nog gelijk dat het moest.

heb de ethernet kabel in de ander pc geplugd en die downt tegen 400 kb/sec en alles loopt lekker vlotjes.

Ik heb er geen flauw ide van hoe het verder moet, heb al vannales geprobeerd bij de instellingen van internet.

greetings

michael

[quote:00c4f68db3="exocet"]hallo,

Ik heb men internetkabeltje in de pc gestoken en alles werkt direct, ik vind safari wel serieus traag !! en het downloaden gaat ook niet vooruit. 3kb/sec
We hebben telenet en het limiet is zeker niet bereikt !

zijn er mischien belgische teleneters die een ide hebben qua instelling ??

greetings[/quote:00c4f68db3]
ik heb ook telenet…
en download tegen 700 kilobytes de seconde…

Ik kan niet 1-2-3 een oorzaak vinden…
zijn alle instellingen goed?
Zit je achter een router?

ik zit achter een router, ik ken de instellingen niet voor telenet. heb het kabeltje ingeplugd en alles ging perfect, dacht toen een proxy in te stellen (proxy.pandora.be) en ik denk dat vanaf toen alles veel minder vlot ging. Proxy dan maar uitgezet, dacht dat dat de oorzaak was, maar denk het niet, misschien is er vanaftoen iets veranderd.

Update

Halve eureka, ik zit momenteel onder waar ik de laptop voor het eerst heb ingepluged, en nu werkt alles naar behoren ! Ligt dan waarschijnlijk aan een router adres, maar hoe is het dan mogelijk dat het boven werkt (zeer traag) Ik zou eerder denken dat het niet zou werken indien foutief router adres.

update 2

Het heeft blijkbaar met de kabellengte te maken, heb de kabel geswitched op de router, boven werkt het even traag (terwijl die poort onder naasr de router zeer snel werkt). Nu ben ik onder aan het werken op de poort die normaal voor boven bestemd was en die werkt zeer snel :?

kan er niet aan uit

Probleem opgelost, het ligt aan de connector van de kabel

greetings

michael