traag inloggen OSX

Inloggen bij OSX (10.1.5) duurt lang. Ook opvragen inlogvoorkeuren duurt lang. Werk met Ibook (2) 600 Mhz, 384 Ram i.c.m. airport. Hebben meer ddeze ervaring en zo ja hoe eea te versnellen?

Heb je toevallig niet 'Gebruik netwerktijdserver' aangevinkt in Systeemvoorkeuren/Datum en Tijd/tab Netwerktijd? Want bij het opstarten/inloggen zoekt de Mac dan eerst die netwerktijdserver op eer hij verder gaat. Conclusie: het vinkje daar weghalen.

Michel,

Heb gelijk gekeken. Stond niet aangevinkt. Wel duurde het erg lang om het tabje 'netwerktijd' te openen. Het icoontje van de cursor (draaiend gekleurd mini-cd'tje) draaide ca. 1 min. alvorens het venstertje geopend werd. Dat zelfde euvel doet zich ook voor bij inlogvoorkeuren, soms wel 2 minuten avorens ik de voorkeuren kan bewerken!
Nog zinvolle tips/hints?

Ik heb een antwoord op deze vraag gezien op macosxhints.com, het klopt er wordt veel gesproken over de trage(re) opstarttijd van osx 10.1.5 Op bovenstaande website wordt genoemd dat een gebruiker een behoorlijke snelheidswinst haald nadat hij zijn disk heeft opgeschoond met diskwarrior, en dan wel de nieuwste versie.

Is niet direct een 10.1.5 probleem, ik heb hetzelfde gehad met eerdere versies. Maar misschien dat de juist uitgebrachte Netwerk-update hier helpt. Overigens is een grote beurt voor je schijf natuurlijk altijd goed om af en toe uit te voeren.

welke netwerkupdate bedoel je? ik kan geen recente vinden!

[quote:post_uid0="mike"]welke netwerkupdate bedoel je? ik kan geen recente vinden![/quote:post_uid0] via Systeemvoorkeuren/Programmatuurupdate/Werk nu bij Installeren in de volgorde waarin de updates verschijnen. (behalve de vreemdtalige indien aanwezig en je ze onnodig vindt).