Traag internet iMac G5

Het internet op mijn iMac G5 2ghz is enorm traag. Ik maak verbinding met @home breedband via de ingebouwde airport 54mbit. Ik maak gebruik van een 100mbit linksys router waar een 54mbit wireless accesspoint van asus aanhangt.

Browsen en downloaden gaat niet optimaal. En wat ik vooral vreemd vind is dat internet op mijn iBook G4 1200mhz stukken sneller is. En dan ook echt heel veel stukken sneller. Terwijl ik ook met mijn iBook via de ingebouwde airport verbinding met @home maak.

Iemand tips? Alvast bedankt!

Om je beter te kunnen helpen moet je iets meer info geven. Zit je bijvoorbeeld wel op de dezelfde afstand van de router met je iMac, en is de signaalsterkte ook wel gelijk. Het kan best zijn dat niet de internet verbinding traag is maar jou draadloze netwerk. Verder kan het zijn dat de antennekabel van je Airportkaart die in je imax zit, niet goed is aangesloten. Helaas moet je hiervoor je Imac losschroeven en de kleine stekker zelf aandrukken. Verder kan ik je met de huidige info van jou niet verder helpen.

Het kan zijn dat je modem verhit is. Het kan helpen als je ijsblokjes in een bak/zak doet en dat op het modem zet. Bij meerdere mensen heeft dit al geholpen.

[quote:fcad6af2c9="Petje"]Om je beter te kunnen helpen moet je iets meer info geven. Zit je bijvoorbeeld wel op de dezelfde afstand van de router met je iMac, en is de signaalsterkte ook wel gelijk. Het kan best zijn dat niet de internet verbinding traag is maar jou draadloze netwerk. Verder kan het zijn dat de antennekabel van je Airportkaart die in je imax zit, niet goed is aangesloten. Helaas moet je hiervoor je Imac losschroeven en de kleine stekker zelf aandrukken. Verder kan ik je met de huidige info van jou niet verder helpen.[/quote:fcad6af2c9]

De afstand tot de router is met zowel mijn iBook als iMac gelijk. Het ontvangstsignaal is bij beiden optimaal (helemaal gevuld).

Misschien een vreemde gedachte, maar kan het zijn dat de 512mb geheugen in de iMac G5 2.0ghz de oorzaak is? Misschien dat dit minimaal 1ghz moet zijn voor optimale prestaties?

[quote:0b333c88da="one111one1one11"]Het kan zijn dat je modem verhit is. Het kan helpen als je ijsblokjes in een bak/zak doet en dat op het modem zet. Bij meerdere mensen heeft dit al geholpen.[/quote:0b333c88da] Condens? :x

Volgens mij heb ik het probleem gevonden... Op mijn iBookje is geen Norton Antivirus geinstalleerd en op mijn iMac wel. Ik denk dat autoprotect voor de vertraging zorgt. Heb deze nu uitstaan en de sites vliegen binnen :)

Als iemand tips heeft over de auto protect preferences dan hoor ik dat graag!

Gewoon helemaal er af gooien misschien de oplossing?

Hier zijn een aantal eerdere topics over geweest, wie weet zijn er daar oplossingen te vinden

[quote:ee6694dad1="Napsju"]Gewoon helemaal er af gooien misschien de oplossing?[/quote:ee6694dad1]

Heb ik net gedaan :wink:

Toch nog even 1gb geheugen erbij, zodat alles wat vlotter draait. 512mb is toch wat aan de krappe kant.