Traag wifi Ziggo

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen (weer) last van zeer traag internet.
normaal heb ik ong. 3 mb upload en 25 mb download.. Maar als ik nu de speedtest doe zit ik rond de 2,5 mb upload en 2,3mb download....

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad, maar toen was het aan/uit zetten van de modem genoeg.
Het begin nu toch wel te irriteren dat als ik naar www.google.nl ga ik bijna 4 a 5 seconden moet wachten voordat de pagina is geladen...

Ik heb al een tijdje rondgesnuffeld en zag dat ik niet de enige ben, alleen zat er geen oplossing tussen...
Ziggo internet (inc die gratis 2-in-1 moden/router).
iMac intel 17''.
Tussen de modem en mijn mac zit maar een meter of 3 (mijn muur, trap (naar beneden) en onder aan de trap hangt de modem). Dus dat is denk ik niet het probleem.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met instellingen etc, ben niet niet heel erg in thuis.

alvast bedankt

resultaat 15 min geleden: (om te janken ja)
[URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/1979738343.png[/IMG][/URL]

Het is inderdaad bekend dat het WiFi signaal van het Ziggo modem slecht is, oplossingen kunnen zijn met een kabel of een andere WiFi router erop aansluiten die wel goed is zoals bijv. deze TP-Link; https://www.digitique.nl/nl/product/10518 :thumbsup:

Een kant en klare oplossing heb ik niet voor je.
Ik heb ook ziggo (120mb down/10mb up)en een ubee modem. Wifi is om te huilen. Langzaam, vaak geen verbinding etc.
Ik werd zelf zo gefrustreerd van dit probleem dat ik maar een kabel door mijn huis heb gelegd.
Met een Windows laptop geen enkel probleem, maar met twee macs, een ramp. Een geleende Airport Extreme op bridge mode verhielp het probleem ook.
Volgens mij dus gewoon een Mac probleem met de hardware icm de Ubee modem.

Ja echt waardeloos! Geef dan niks gratis weg...
Ik ben bang dat ik idd voor de kabel moet gaan dan... Dan maar de vertrouwde kabels ja...

ik heb precies hetzelfde,
wij hebben thuis ook 120 mb internet en soms 1 keer in de week is het zo traag.
soms valt het ook weer uit echt heel vervelend.
maar wat ik nou las op de ziggo site is dat je soms sneller internet kan krijgen door je signaal van wifi van 2,4 ghz naar 5 ghz te zetten. ik ga het zelf vandaag ook eens proberen of het het probleem verhelpt.
misschien helpt deze site je
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/hulp-per-onderwerp/problemen-oplossen/trage-verbinding-wifi/

ik heb het internet bij ons nu op 5 ghz gezet en het is merkbaar sneller,
misschien helpt het ook bij jou

[quote]
ik heb het internet bij ons nu op 5 ghz gezet en het is merkbaar sneller,
misschien helpt het ook bij jou
[/quote]

Werkt alleen goed op korte afstanden. Verdieping hoger kan er al voor zorgen dat de 5ghz niet werkt.

En 5ghz werkt sowieso niet op Iphone's!

Mijn tip is zoek welke kanaal het beste werkt.

Begin met kanaal 1 (tot 11) en maak bij elk kanaal verandering een speedtest op speedtest.net en speedtest.ziggo.nl

Schrijf alles op en kies daarna welke kanaal het beste werkt!

Klik met Option/ALT ingedrukt op het Wi-Fi symbool in je menubalk en kijk welk kanaal je nu hebt (zie screenshot). Dan houd je je muis over een tijdje over al de andere netwerken (een voor een) zodat er een geel rechthoekje komt met informatie over dat netwerk (zie screenshot), dan kijk je welke kanalen er in de buurt allemaal voorkomen.

Vervolgens kijk je welk kanaal het minste of niet voorkomt bij andere netwerken in de buurt en je stelt dat kanaal in voor je router.

[img]/uploads/community/3c709566c6d7720c298fcead28c4cff8d4b5ac17_0.png[/img]

[img]/uploads/community/60acf47614dfdec5b75430e540174a6bbbfee1c8_0.png[/img]

Zeer veel zal het waarschijnlijk niet helpen, maar je kan altijd proberen natuurlijk.

Het probleem van de 5ghz is dat die ubee niet simultaan op 5ghz en 2.4ghz kan. iPhone etc niet op 5 ghz wifi. Ander kanaal kiezen heeft bij mij weinig effect.

Allemaal leuk die oplossingen, maar zoals ik al aangaf blijft de WiFi van het Ziggo modem belabberd!
De beste oplossing is gewoon een goede WiFi router erop aansluiten zoals ik hierboven al schreef, dan gaat je snelheid pas echt met een speer omhoog en heb je 30 meter verder nog steeds bereik :thumbsup:

http://www.routercenter.nl/product/167945/netgear-wndr4500.html

Is een goede modem double channel en goed krachtig Wifi Signaal. Zelf pas aangeschaft in plaats van de Ziggo modem en het internet gaat als een trein!

klopt ik heb net even wat gegoogled en heb net gelezen dat de standaard ziggo modem/router maar 55bm/s door kan voeren. op internet vind je routeren voor 20 euro die 150 mb/s kunnen doorvoeren meer dan 2 x zoveel. ik denk als je zo'n soort router op je modum aansluit dat dan je internet stukken sneller wordt

Wat je eventueel zou kunnen doen, is via de Ziggo klantenservice de routerfunctionaliteit laten uitschakelen. Op die manier kan je zonder gezeik elke willekeurige router er achter hangen, die vaak een stuk betere werking hebben.

Ik heb zelf een Netgear 3700 router er achter staan. Zonder de router in het 'nieuwe' modem uit te schakelen werkte deze niet goed (IP conflicten). Helaas kan je niet op eigen houtje de router van het modem uitschakelen, dit moet echt via de klantenservice geregeld worden. En kan een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd (was bij mij in elk geval zo).

In elk geval, succes!

Bij mij heeft het verzetten van het kanaal enigszins geholpen. Daarnaast heb ik een Airport Express op de Ubee aangesloten met hetzelfde IP-adres. Het gaat nu redelijk. Maar soms doet internet het wel via een ethernetkabel maar niet via WiFi.

Gewoon deze TP-Link kopen en erop aansluiten, werkt perfect; https://www.digitique.nl/nl/product/10518 :thumbsup:

Bedankt allen!
Voor nu de kanaal truc geprobeerd en moet zeggen dat het zeker helpt!
Kanaal 1 t/m 4 rond de 40 mb download, 5 t/m 7 gemiddeld 1,8 MB en kanaal 8 en 9 rond de 10 mb!
hij stond op kanaal 6.

Dus voor mij werken de kanalen 1 t/m 4 aanzienlijk beter! Nu nog afwachten voor hoelang!

Bedankt, weet iig nu waar ik het moet zoeken!

Ik heb een Ziggo Ubee modem, zo'n nieuwe variant die de snellere snelheden aan moet kunnen. Dat kan het apparaat, ook via de wifi functionaliteit. Ik heb echter via Ziggo de router functionaliteit laten uitschakelen (zodat hij puur als modem werkt; kan enkel door de Ziggo kant gedaan worden) om gebruik te maken van mijn Time Capsule als router. Daarmee heb ik tegelijkertijd een 5Ghz en een 2.4Ghz netwerk voor onze MacBooks en iPhones.

Zoals hierboven ook al is genoemd, kun je door Ziggo de routerfunctionaliteit uit laten schakelen.
Hierdoor kun je zelf weer een routeer aansluiten die in ieder geval WEL werkt.

"Ja echt waardeloos! Geef dan niks gratis weg..."

Je hebt het modem in bruikleen, het is en blijft eigendom van Ziggo.