Traag wifi Ziggo

Uiteindelijk ook maar de routerfunctie van het Ziggo modem Cisco3925 laten uitzetten en een Airport Express van de nieuwe generatie aangeschaft, dus met simultaneous dual band. De 5GHz frequentie had ik toch al nodig voor "Smart TV". Werkt tot op heden uitstekend.

De integratie van de drie providers tot Ziggo verliep niet zonder problemen. Sinds de introductie van Ziggo kwam het bedrijf bijna uitsluitend negatief in het nieuws. Vooral over de kwaliteit van internet, het aantal storingen en de slechte service wordt er veel geklaagd. Ziggo staat bij consumentenprogramma's op de televisie van begin af aan onafgebroken in de klachten top 3 [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziggo]bron.[/url]

[img]/uploads/community/e6c35d3f0cf4635140df59a814224caec4fc277b_0.png[/img]

Lekker positief over zichzelf. :lol:

Erg consequent zijn ze ook niet bij Ziggo.

[img]/uploads/community/19d25243cf7849b70b019dac23b7b276e559065e_0.jpg[/img]

Vraagje:

Dat uitschakelen van de routerfunctionaliteit.
is dat een kwestie van bellen.
Kabeltje erin en internet doorvoeren naar nieuwe router. en klaar. of moeten er nog meer handelingen vericht worden?

Zoja, is er ergens een handleiding te vinden?

Bedoel je het uitschakelen van Wi-Fi in de modem? Dat zou gewoon moeten kunnen door naar 192.168.1.1 (of een ander intern IP-adres) te gaan en het uit te zetten. Als je dan een router eraan hangt zou het meteen moeten werken.

Dit was bij mij het geval, ik weet niet of dat bij iedereen hetzelfde is.

Nee, geheel uitzetten routerfunctie. (alleen modemfunctie behouden)
Wifi uitzetten is blijkbaar niet optimaal, en dat is wel de bedoeling aangezien ik mijn HDD aan het netwerk ga hangen en van snel internet houdt;)

[url=http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/ziggo-cisco-epc3925-wifi-of-router-functie/]Blijkbaar[/url] màg je Wi-Fi zelf niet eens uitzetten, en de routerfunctie ook niet. :slant:

Ik denk dat Ziggo dat dan moet doen.

Jep, moet gebeuren via de Klantenservice. Ik ben er destijds zelf ongeveer een uur mee zoet geweest, en vervolgens nog twee dagen gewacht totdat Ziggo het daadwerkelijk doorvoerde... Beetje van het kastje naar de muur gestuurd toen, maar da's inmiddels een jaar geleden dus ze zouden het ondertussen toch wel op orde moeten hebben :-)

Ik heb hier zelf een NAS staan waar m'n website op draait (persoonlijk ding) maar dat werkte dus niet als ik het modem / router geval van Ziggo, met daarachter een andere router van Netgear had hangen. Alles ging volledig door de war, maar zonder de Netgear router had ik niet de mogelijkheid om de instellingen zo te maken dat alles alsnog werkte...

waar het vaak mis gaat is dat mensen denken dat de wifi uitzetten hetzelfde is als de router uitzetten. dat is dus niet zo.

in mijn Ubee modem van Ziggo kan/kon ik prima de WIFI uitzetten, maar dat zorgt er dus niet voor dat de andere router functies ook uitgaan. En dat zorgt voor problemen met mijn Time Capsule (router met ingebouwde harde schijf en WIFI mogelijkheden). Daarom moest dus dat router gedeelte uit van mijn Ubee modem/router 2 in 1 ding.

@Taxandria
ja, je moet echt bellen en zeggen dat je het router gedeelte van je modem/router wilt laten uitschakelen, omdat je je EIGEN router wilt gebruiken (als je dat niet zegt gaan ze zeggen dat je de WIFI uit moet zetten). Zelf kan dit niet via de instellingen, ook al denk je misschien van wel. Ziggo heeft dit afgeschermd. Vervolgens kun je gewoon je eigen router verbinden met het Ziggo modem en gaat alles zoals je gewend bent via je eigen router: kabeltje prikprak en klaar (in essentie).

ff een vraagje erbij...

snelheid van het wifi is nu (nog steeds perfect) alleen ik heb de laatste tijd (zowel ik met iPhone 5 als me zusje met een htc) dat we wel gewoon 3 of 2 streepjes wifi hebben, maar dat ik op me telefoon gewoon niks kan!
geen appstore, geen safari etc... alsof er geen internet connectie is...

is hier iemand bekend mee?

Op de HTC ook? Dan heeft de telefoon wel verbinding met de router (draadloos over Wi-Fi), maar stuurt die geen internetverbinding uit. Misschien even de stroom eraf of resetten.

Zou iemand eens kunnen voelen aan de ziggo router/modem of deze niet toevallig overdreven warm (heet) is? Dat was bij mij namelijk het geval en het plaatsen van een kleine (externe) ventilator gericht op de behuizing heeft het probleem bij mij opgelost.

Ben benieuwd of dit ook bij anderen werkt.

In dit topic werd gesproken over het instellen van een ander Wi-Fi kanaal. Hoe doe ik dat met mijn MacBook Pro?