Trackpad Apple TV remote

Sinds een jaar ofzo heb ik een Apple TV (4th generation), nooit enige problemen of dergelijke mee gehad. Tot deze week…

De trackpad van de remote doet het niet zo best meer. De knoppen werken nog perfect, maar de trackpad reageert slecht, met serieuze vertraging of helemaal niet.
Ik heb de remote al volledig opgeladen, connectie verbreken met van de Apple TV, ATV herstart en remote terug gekoppeld.

Maar niks lijkt te werken. De remote-app op mijn iPhone doet het daarentegen perfect.
Heeft iemand misschien hetzelfde probleem of probleem gehad? En weet hier een oplossing voor?

Groeten, Christophe

Chips vlekken misschien?

Dat was ik eerst ook aan het denken, maar trackpad is proper.
Net nog eens geprobeerd en nu gaat alles perfect. Bizar! Voorlopig opgelost dus.

Je kunt ook met de remote-app op een iPhone of iPad bedienen.

Joh. :slight_smile:

Je kunt ook je Apple TV met je Apple Watch bedienen… :evil:

Vinden de vrouwtjes ook mega sexy wanneer je dat doet.

Ik blijf dat trackpad soms te gevoelig en daardoor soms onhandig vinden.
Swipe je in Netflix iets te enthousiast dat zit je meteen 100 films verder.
Pak je de AB op druk je al snel op het trackpad en de TV gaat gelijk aan.

Klopt het voelt anders aan als een iPhone, iPad of het Trackpad van je Mac.

Probeer maar eens Lara Croft te spelen op de Apple TV. Dat is nog best moeilijk met zo’n remote in je hand. Hoe vaak het mij al is overkomen dat ik Lara een stapje vooruit wilde laten lopen en ze dan ineens een stapje opzij deed omdat het trackpad op de remote niet goed functioneert voor gaming. Je bent dan meteen af en kun weer opnieuw beginnen.

Ik vind de remote wel iets handiger in gebruik dan de app. Toch zeker wanneer je een film of serie kijkt. Even snel op pauze zetten, duurt net wat te lang op de iPhone-app.
Dan ben ik toch blij dat het trackpad op die remote het terug doet zoals het hoort.