Trackpad zit vast (MBP unibody)

Mijn trackpad zit ineens vast, MBP is ongeveer een maand oud. Iemand ook ervaringen mee? En hoe hem weer los te krijgen, ik heb weinig zin in wegbrengen en dan weken kwijt. Ik kan hem nu alleen nog met de muis bedienen want de finder blijft alles selecteren.

[quote:5667cf769d="Have a cigar"]ik heb weinig zin in wegbrengen en dan weken kwijt. Ik kan hem nu alleen nog met de muis bedienen want de finder blijft alles selecteren.[/quote:5667cf769d] Ik had hem al twee keer terug gebracht...

ik snap er niks van, is het niet goed dat hij vast zit? Reboot geprobeerd, anders een ubuntu opstarten en kijken of het daar ook zo is. Anders is het hardware matig en heb je botte pech helaas en moet je terug naar de winkel.

Hij bedoelt dat de 'klik' ingedrukt is.

Een korte harde tik erop maakt hem niet los? of ff erop kloppen ofzo.
Indrukken en dan wat naar links en rechts proberen te forceren, dat zou ik doen. Dan lijkt het mij dat ie gewoon weer terug ‘omhoog’ komt. Anders moet je echt ff terug.

Ja, idd, de klik zit ingedrukt. Ik heb geprobeerd wat erop te tikken. Niet zo'n goed idee, nu beweegt 'ie weer een klein beetje maar is ultra gevoelig. Misschien iemand nog een ander idee? En anders zal die naar de APR moeten, helaas, het is mijn hoofdcomputer.

Nee, er zit niets ander op dan 'm weg te brengen. Tip, gebruik in het vervolg de klik niet meer, maar de tap. Is sneller en makkelijker en je loopt geen risico meer op het krijgen van dit probleem.

ben ik het niet mee eens. Is een persoonlijke voorkeur. Plus dat het gewoon moet werken als het erop zit. Ik zou terug gaan en dan vragen of ze een leen product hebben. Krijg ik ook altijd. succes!

Breng je ALTIJD je Mac terug dan? :o

ik heb hem 2 keer teruggebracht ter reparatie. 2 keer een leen machine. Dus dat is 2 van de 2. Tot nu toe dus altijd ?

lol elke keer bedoel ik

Het gaat al weer iets beter, ik heb nog even een stuk papier ertussen geschoven. Het is nog niet zoals het was maar werkbaar, ik kijk het dus nog een paar dagen aan. Indien niet helemaal goed, op naar de APR. Allen dank voor de reacties.

[quote:b6d11c4f5e="Ian83"]Nee, er zit niets ander op dan 'm weg te brengen. Tip, gebruik in het vervolg de klik niet meer, maar de tap. Is sneller en makkelijker en je loopt geen risico meer op het krijgen van dit probleem.[/quote:b6d11c4f5e]

Oh, wist niet dat je dat in kon stellen. Kliktechnisch werkt 't wel beter, maar tijdens het typen van dit mailtje merk ik dat ik dan wel 's met m’n duim per ongeluk 't touchpad raak en de cursor per abuis ergens anders plaats… :slight_smile:

Als je een leenMac krijgt: even de kapotte back-uppen met Time Machine en je kan weer vrolijk doorwerken.

[quote:6adcad32bc="Have a cigar"]Het gaat al weer iets beter, ik heb nog even een stuk papier ertussen geschoven. Het is nog niet zoals het was maar werkbaar, ik kijk het dus nog een paar dagen aan. Indien niet helemaal goed, op naar de APR. Allen dank voor de reacties.[/quote:6adcad32bc]

Gebruik eens een stofzuiger. Terwijl je zuigt vaak klikken en ook wat naar rechts en links duwen. Misschien ziet er wel iets tussen de trackpad en de unibody in. Eventueel ook eens onderste boven houden en klikken.

Stofzuigen/ ondersteboven helpt ook niet. De trackpad zit inmiddels 'scheef', aan 1 kant bijna niet in te drukken, de andere kant voor de helft ongeveer. Ding is dus waarschijnlijk gewoon keduuk. Thx voor je reactie.