Trage animaties iOS9 + iPhone 6 Plus

Dag mensen,

Gisteren direct iOS9 geïnstalleerd op mijn 6 Plus (64GB).

Ik ervaar sindsdien erg trage en haperende animaties en bewegingen. Dit gebeurt bij het switchen tussen apps, spotlight openen, diverse swipe animaties, scrollen en nog veel meer…

Op iOS8 heb ik dit nooit ervaren en snap niet waarom dit nu gebeurt. Vind het in ieder geval niet kunnen voor een zeer recente iPhone van deze prijs.

Ben benieuwd of iemand anders dit probleem ook heeft en er wellicht een oplossing voor weet

Ik ervaar het ook af en toe op mijn iPhone 4S,… nu ja… die hardware is ook niet meer van de nieuwste, dus zag ik er ook geen graten in.

Ik heb hetzelfde op mijn iPhone 6 64gb.

Back-up maken en herstellen via iTunes.

Dat was ik ook net van plan.

Na een herstel nog steeds trage haperende animaties.
Zal dus wel gewoon nog door bugs komen.

Herstart de telefoons eens. Werkte bij mijn iPad mini ook

Heb hem al herstart en daarnaast een hard reset gedaan. Heeft in mijn geval 0 effect.

Herstellen vanaf itunes ga ik morgen maar eens proberen, al verwacht ik hier ook geen wonderen van.

Snap echt niet waarom er zo weinig over te vinden valt op internet. Dat ding voelt nu zo sloom en buggy aan, alles stottert. Geen doen gewoon…

SnOwOnS,

Je kan dit afzetten onder Algemeen-toegankelijkheid-verminder beweging.

Bedankt @ jackybe67 dat wist ik al. Ik heb er niet echt last van hoor het is niet hinderlijk ofzo. Je kan gewoon visueel hapering zien bij animaties. Ik Weet zeker dat dat wordt opgelost bij de volgende update.

Je kan ook proberen om iOS9.1 beta te installeren en dit uit te testen. :slight_smile:

Inderdaad de beta van 9.1 installeren, draai deze zelf ook en schijnt soepeler te lopen dan 9.0. Ik heb zelf 9.0 nooit als GM gedraaid, maar met 9.1 heb ik nergens last van op mijn iPhone 6.

Ik heb iOS 9.1 beta geïnstalleerd , ik was wel benieuwd.
Ik vind die heel erg stabiel geen haperingen in de animaties geen vastlopers.
Waarom is iOS 9.1 niet gewoon 9 vraag ik mij dan af. Ze lanceren een OS met bugs terwijl ze al een hebben zonder bugs.

Dat iOS 9.1 bij jou schijnt te draaien zonder bugs, wil niet zeggen dat deze elders en in andere situaties ook bug-vrij is.

Dat is het probleem met updates; ze moeten wel als ‘grote gemene deler’ overal zo bugvrij mogelijk draaien.

En waarschijnlijk deed 9.0 dat alsnog beter dan 9.1.

Nee nee, ik merk duidelijk dat dit een veel stabieler OS is.
Je maakt me niet wijs dat dit enkel zo bij mijn iPhone is.