Trage start Firefox, verband "threads"?

(iMac G5 Intel)
Mijn Firefox(3.6.8) start zeer langzaam op, soms met strandballetje. Heb dezelfde add-ons als vóór mijn klacht. Omdat ik meende nog een paar andere kleine klachten te hebben, heb ik m.b.v. de install.DVD de bevoegdheden en de HD hersteld. Kreeg bij de controle wel een aantal meldingen, o.a.:
"ontbreken threadrecord(id-71057981)"
"ongeldig aantal bestanden op volume"
"het volume Macintosh HD moet worden hersteld"
"Fout: Controle of herstel van bestanden is mislukt"
Maar het herstellen werd vanzelf voortgezet.
Na de voltooiing van het herstellen van de HD, bleek dat het herstellen gelukt was.
Firefox start nog steeds langzaam op.
Mijn vragen:
-hebben bovenstaande foutmeldingen iets van doen met mijn Firefox-klacht?
-wat betekent "ontbreken threadrecord)id-71057981"?
Alvast mijn grote dank!

Ontbereken van thread record ID kan het einde van je harde schijf betekenen maar ook een verkeerde installatie van OS X (lees: http://www.onemorething.nl/community/topic/disk-utility-fouten-opgelost/page/2).

Wanneer je harde schijf echt deze haperingen heeft (geen fout in installatie OS X of foute prognose van disk utility) zou ik nog een second opinion nemen van een computer dat wel goed is en een externe scan uitvoeren. Wanneer je een externe scan hebt uitgevoerd zou ik tevens dan ook even voor het zekere een kloon maken van je schijf.

@dj bazzie wazzie,
Dank voor je reactie. Met de installDVD is de boel gerepareerd,ik kreeg tenminste het in groene letters geschreven sein dat alles ok was(of i.d.). Alleen duurde het herstel wel vedomd lang... Bovendien heb ik ook nog eens met SMART Utility de HD bekeken. Resultaat goed ("passed"). Uiteraard heb ik Timemachine in gebruik.