Trage wake-to-sleep na update Mountain Lion

Een paar dagen geleden heb ik een aanvullende update van Mountian Lion geinstalleerd op mijn MBP Retina 15"". De app store gaf aan dat de update het systeem verbeterde.

Na download moest ik de MBP herstarten. Tijdens het afsluiten bleef het systeem hangen. Ik heb hem toen handmatig afgelsoten en opgestart.
Pas toen werd de nieuwe update geinstalleerd.

Wat mij nu opvalt is dat het systeem veel trager opstart vanuit de sleep modus. Soms krijg ik ook eerst een wit scherm te zien. Met name als ik de MBP een paar uur niet gebruikt.

Voor de rest werkt alles wel ok lijkt mij, maar het wel irritant.

Heeft iemand dit zelfde probleem en is hier iets aan te doen?

Eigenlijk bedoel je dus 'trage sleep-to-wake' ?
Ik heb dit hier ook (soms) met 2 Macbook Air's met ML 10.8.2.
Als ze blijven staan met klep open zonder in 'sleep' te zetten dan duurt het wel een minuut
of meer voor ze opstarten en soms moet ik zelfs de powerknop indrukken.
Als de sleepmodus geactiveerd werd door de klep te sluiten, dan starten ze meteen op bij openen.
Geen idee hoe dit komt...
De MBA's staan op 'sleep:never' wanneer aangesloten op lichtnet.

Ik bedoel inderdaad sleep-to-wake.

Ik laat mijn Mac altijd aan staan en doe dus eigenlijk alleen de klep dicht. Als ik deze na een paar uur weer open doe, dan duurt het even voordat de macbook reageert.

Ik heb hier nooit problemen mee gehad to na de laatste update.

Is er een mogelijkheid om een laatste update van Mountain Lion ongedaan te maken?

Wellicht met een vorige versie in Time Machine als je TM backup hebt, maar ik weet niet precies hoe je dit aanpakt.

Het gebruik van FileVault vertraagt naar mijn idee het beschikbaar worden na sluimer ook nog.

Op zowel de nieuwste Macbook Air als een aluminium Macbook van 4 jaar oud werkt het opstarten uit een (deep) sleep snel en uitstekend op Mountain Lion (10.8.2) met FileFault aan. Dus het zou an sich prima moeten kunnen werken hoor.