[Traktor DJ Studio 2] Zonde van het geld, NIET KOPEN!!!

Nog nooit zo'n spijt gehad van een legale aankoop van software als met Traktor DJ Studio 2. Ik ben wederom in de zeik genomen. Hier een aantal argumenten waarom je dit product absoluut NIET zou moeten kopen. Als je met deze minpunten kan leven is het misschien wel een programma voor jou...

• Het programma kent geen pitch-shift. Twee verschillende deuntjes mixen met een afwijkende BPM klinkt als het mixen van de kerstman met Mickey Mouse.
  • Het programma ondersteund geen twee geluidskaarten (grootste misser ooit in een programma). Wil je de optie voor voor-afluistering gebruiken, dan MOET je een kaart kopen met minstens 2 stereo uitgangen. Heb je een externet kaart die je wilt gebruiken, dan kun je de ingebouwde kaart (in een iBook) niet meer gebruiken voor voor-afluistering.
  • Het programma crasht zonder enige reden. Opnieuw opstarten resulteert in een nieuwe crash. Totale her-installatie is de enige oplossing (nachtmerries uit het Windows tijdperk komen weer boven).
  • De file-browser is een onoverzichtelijke, onduidelijke ramp. Het uitklappen van folders lukt pas na twee pogingen, iedere keer weer. Bestanden raken zoek, willen niet wissen en meer van dit soort ellende.
  • De originele CD heeft een kopieerbeveiliging waardoor mijn iMac Graphite 'm pertinent weigert. Een image maken werkt niet vanwege deze beveiliging.
  • De handleiding is crap. Te weinig informatie in teveel talen die ik toch niet kan lezen.
  • Het programma wil perse full-screen werken. De dock zit dan continu in de weg waardoor alleen met een auto-hide een beetje redelijk met dit stuk digitale bagger te werken is.

Dus advies van een ex Atomix MP3 gebruiker (dat was tenminste een goed programma): KOOP HET NIET!!!

Even mijn reactie en van een paar vrienden van mij die ook met platen draaien:

• draaien is echt HEEL gemakkelijk, juist doordat je met 1 druk op de knop de twee beats gelijk hebt! En desnoods stel je die even met de hand bij! Zelfs zonder een pre-listening kun je nog een aardig resultaat neerzetten met deze functie!
  • Op mijn PB heb ik hem gewoon in een venster draaien! Dus…
  • verder is de filebrowser idd onhandig en werkt de import functie zoals hij beschreven staat op de site niet!

Verder vind ik het een zeer fijn en goed programma om op feesten mee te draaien!

Heb jij wel eens een plaat die 132 BPM is ingezet op 140 BPM? Dan waan je je met Traktor DJ echt wel in Disneyland Parijs! :-) Ik baal er echt van dat Atomix MP3 niet op de Mac werkt! :-(

En op welke resolutie is die PowerBook? Ik krijg 'm op mijn iBook namelijk niet in een venster (1024*768).

iRuben, dan ben je net te laat want je kan bij MacOSX.nl een legale kopie van Traktor winnen! :)

Maar goed, ik heb het ook getest en het werkte gewoon goed en ook zonder fullscreen. Ik had wel een pitch-control gevonden (of was dat alleen speed-control, dat is toch wat anders?). Ik heb niet zoveel verstand van DJ software, maar ik weet wel dat er meerdere programma’s op de markt zijn voor de Mac. Kijk eens op VersionTracker.com, daar heb ik heel wat DJ software voorbij zien gaan.

Jij vind Traktor 2.0 niet goed, maar ik heb veel positiefs gezien/gelezen en zelf ook gevoelt.

Lees ook even onze review:
http://www.macosx.nl/?page=showarticle&art_id=561

Adriaan

stuur het dan terug iRuben, probleem opgelost.

[quote:57c106f480="MacAttack"]stuur het dan terug iRuben, probleem opgelost.[/quote:57c106f480]

Ga ik ook zeker proberen, weet alleen niet of dat kan. Voorlopig hebben die lafbekken mijn post uit het Traktor forum hierover meteen gewist! Ik had ditzelfde bericht (in het Engels) ook daar geplaatst, maar die was ineens weer weg. :evil: Ik heb 'm er meteen weer in gepaste. De aanhouder wint! :twisted:

En Adriaan, met pitch-shifting bedoel ik inderdaad iets anders. Ik bedoel daarmee dat ik een nummer sneller of langzamer kan maken ZONDER dat de toonhoogte ook daadwerkelijk veranderd of juist andersom, een nummer in een andere toonsoort zetten zonder het tempo aan te passen. Kost meestal nogal wat rekenwerk voor de processor, maar een iBook 800 Mhz moet dat makkelijk aankunnen.

Lees trouwens nog een keer de audio sectie want er staat ergens een link naar een hub voor audio-stekkers