[Traktor DJ Studio] Ervaringen met update 2.1.2?

Wie gebruikt er hier Traktor DJ Studio en heeft de laatste update in gebruik en hoe zijn jouw ervaringen daarmee?

Ik heb zojuist de update erop gezet in de hoop dat ik me toch niet zo door die moffen heb laten naaien als ik dacht, maar het is weer kut met peren.

Ik importeer mijn iTunes 4 library (wat ze nu eindelijk claimen te kunnen) en na 20 minuten (!!!) pruttelen is 'ie eindelijk eens klaar! Klik ik op mijn “Current Playlist” en crash!!! Weg Traktor… Start ik 'm maar weer opnieuw op, gaat 'ie die hele k.u.t. lijst van iTunes weer opnieuw inlezen, zonder mogelijkheid te cancelen…

Iemand hier met GOEDE ervaringen met dit kut-product??? Ik moet eind deze maand een mix af hebben, maar dat gaat dus mooi niet lukken hiermee en ik voel er ook weinig voor om weer terug te moeten vallen op de Wintendo software die ik voorheen gebruikte (maar dat werkte tenminste wel). :evil:

Nou, inmiddels bijna twee uur verder en 3 Traktor crashes later kan ik toch wel stellen dat het nog steeds een product van niks is. En geen gemeut over foute installatie ofzo, want ik heb een kleine week geleden mijn hele iBook opnieuw zitten installeren, alle updates erop, zojuist Traktor DJ vanaf de originele CD er weer op gezet en de update bij NativeInstruments opgepikt...

Ze blaten weer hoog van de toren over compatibiliteit met iTunes, maar dat is ook ver te zoeken. Ervaringen tot dusver:[list:9ccde6bb9d][:9ccde6bb9d]Het inlezen van een iTunes library met 12.000 nummers kost op een iBook 800 ruim 20 minuten. Daarna kost iedere nieuwe opstart van Traktor 7 minuten.[:9ccde6bb9d]De BPM’s die netjes in iTunes ingetabt zijn worden niet zichtbaar in Traktor en door Traktor gevonden BPM’s komen niet terug in iTunes, zelfs niet na een handmatig “write ID3 tag” in Traktor.*:9ccde6bb9d playlists in iTunes met bijzondere karakters maken Traktor in de war. Ik heb een playlist “Mood Change (±)” en een list “Secret Story (§)” welke nu inmiddels 7 (!!!) keer in Traktor aanwezig is, telkens met andere random troep i.p.v. de “±” en de “§”.[:9ccde6bb9d]Traktor kan nog steeds geen M4A spelen, waardoor je (ik in elk geval) meteen met 25% van je muziek problemen krijgt omdat Traktor ze wel gewoon probeert te laden, met als gevolg een “MP3” die maar 10 seconden duurt en niet wil spelen.[:9ccde6bb9d]Traktor is na deze update NOG trager geworden. Drie MP3’s tegelijk afspelen en intussen tegelijk de settings wijzigen lukt in elk geval niet meer op mijn iBook 800 met 640 MB.[:9ccde6bb9d]De Core Audio support die er nu in zit is pet. Afspelen naar mijn Roland Edirol en voor-afluisteren via de koptelefoon lukt nog steeds niet, terwijl dat wel in te stellen is.[:9ccde6bb9d]Traktor full-screen openen in een tweede scherm en dan in je eerste scherm iets anders aanklikken (om het even wat) betekend een einde van het digitale bestaan van Traktor, crash zoveel dus wel te verstaan.[*:9ccde6bb9d]De browser is niet berekend op een playlist met meer dan 10.000 nummers. Als je die aanklikt zit de hele zooi een tijdje vast. Niet zo’n ramp thuis, maar natuurlijk een ramp als je tijdens een live-sessie middenin een mix naar een andere (grote) playlist wil switchen.[/list:u:9ccde6bb9d]
Dat was het wel zo’n beetje voor nu. Dit allemaal even puur ter info voor mensen die er over denken Traktor aan te schaffen en wellicht even op dit forum naar aanvullende info / ervaringen zoeken…

Hmm, dat klinkt niet goed. Ik heb ooit eens een Traktor pakket weggegeven op de site. Had toen twee test-paketten van het bedrijf ontvangen. Zelf ben ik er niet zo intensief mee gaan spelen, maar dit klinkt inderdaad niet goed.

't Is inderdaad droevig voor een pakket dat als "professioneel" wordt verkocht. Kijk, het is leuk om thuis een mixje in elkaar te flansen en als je het dan regelmatig saved is er misschien nog mee te werken als je met alle fouten rekening houdt, maar ik wilde het gebruiken voor een live mix op een regionale zender i.v.m. een reunie van ex-DJ's aldaar, maar met zo'n pakket ga ik dus mooi niet live zitten knoeien, dat wordt een afgang natuurlijk!