[Traktor DJ Studio] Pre-listening via koptelefoon?

Ik heb na een half uurtje de trial proberen al meteen Traktor DJ Studio aangeschaft. Het pakket moet echter nog binnen komen en intussen maak ik me vertrouwd met het programma middels de trial versie.

Nu heb ik aan mijn iBook een EdiRol hangen (USB Audio poortje) die aan mijn versterker zit. Ik wil dan voor-afluisteren via de koptelefoon op de ingebouwde Mac audio uitgang. Bij het starten van Traktor kan ik kiezen wat ik wil gebruiken, de USB Audio poort of de ingebouwde Mac poort. Daarna is het echter niet mogelijk de andere poort (die ik niet gekozen heb) te gebruiken voor de voor-afluistering. :?

Weet iemand hoe dit kan? Kan de Mac simpelweg niet twee verschillende audio uitgangen gebruiken of is dit alleen maar een beperking van de trial? Ik kan er op de site niets over vinden en support krijg ik alleen als ik het product gekocht heb. Dat heb ik wel, maar ik moet het nog thuis krijgen en zolang ik mijn serienummer niet heb kan ik ook niet aanmelden op de site. Zucht, lastige moffen.

Kortom, was dit weer een miskoop of kan je bij de volledige versie wel gewoon voor-afluisteren via de koptelefoon terwijl de mix zelf over een andere poort naar buiten gaat?

Ik denk wel dat het moet lukken want native verkocht een bundle samen met een 8 aux poortje was wel geen edirol maar dat zal dus ook wel werken

Traktor 2 ondersteund geen 2 verschillende audio uitgangen (ofwel 2 geluidskaarten). Wil je de master/monitor apart kunnen afluisteren dan zul je dat alleen kunnen doen door van je stereo signaal 2 aparte mono signalen te maken. Of je moet een geluidskaart hebben met meerder stereo uitgangen (zoals een dolby surround kaart of de gigaport).

Ik heb bijvoorbeeld zelf een paar draadjes in elkaar gefriemeld die het audio signaal van mijn ibook opsplits in 2 mono signalen. In de ene plug ik dan mijn koptelefoon, de andere sluit ik op met stereoinstallatie aan. Werkt super!

gr, Pietur

voila sé de bundle met 8 audio uitgangen USB voor traktor. [url]http://www.nativeinstruments.de/index.php?id=traktorbundle_us[/url]