Transmission download niet

Ben nieuw hier, dus weet niet of ik het in het goede mapje heb staan, sorry als dat niet zo is

Ik heb Transmission 2.73 en ben wat aan het downloaden. Hij is al op 88% maar hij download nu niet meer. Hij upload wel, maar download niks, ik heb wel gewoon peers. Weet iemand misschien wat ik moet doen dat die weer gaat downloaden?
De globale downloadsnelheid staat op onbeperkt en de globale uploadsnelheid staat op 5 KB/s

Heb je de tracker al bijgewerkt?

[quote=Dr. Maddox url=http://www.onemorething.nl/community/topic/transmission-download-niet#post-2483432 time=1352122330]Heb je de tracker al bijgewerkt?[/quote] Uhmm hoe moet dat?

Is de rest wel beschikbaar? dit kan je zien in het 2e tabblad van de torrent (dubbel klikken)
In het 3e tablad kan je zien of je tracker up-to-date is (zou automatische moeten gebeuren)

De meeste trackers verwachten dat je ook wat upload, 5 KB is wel erg weinig, schoef deze maar eens omhoog naar 50 of 100KB (bij preferences het 4e tabblad, bandwidth)

[quote=madcat url=http://www.onemorething.nl/community/topic/transmission-download-niet#post-2483436 time=1352122841]In het 3e tablad kan je zien of je tracker up-to-date is (zou automatische moeten gebeuren)[/quote]

Er staat 'Aankondiging fout: Could not connect to tracker'
Dus dat is dan zeker het probleem. Kan ik daar wat aan doen?

1 Selecteer download/bestand in de lijst van Transmission
2 Ga naar het menu "Transfers"
3 Kies voor "Werk tracker bij"

[quote=Dr. Maddox url=http://www.onemorething.nl/community/topic/transmission-download-niet#post-2483472 time=1352128416]1 Selecteer download/bestand in de lijst van Transmission
2 Ga naar het menu "Transfers"
3 Kies voor "Werk tracker bij"[/quote]

Danku. Krijg er wel meer peers bij maar hij upload nog steeds alleen maar

Kan je eens bij de instellingen van transmission kijken? Daar staat ergens een poortnummer en een groen of rood lampje er naast. Welke kleur heeft het bij jou? Bij rood moet je even kijken hoe je het groen krijgt...

[quote=natasschaaa url=http://www.onemorething.nl/community/topic/transmission-download-niet#post-2483430 time=1352122249]...ik heb wel gewoon peers. Weet iemand misschien wat ik moet doen dat die weer gaat downloaden?[/quote]

Het kan ook best zijn dat het bestand gewoon niet compleet aanwezig is bij de beschikbare peers. Peers zijn alle anderen waarmee je op dat moment verbonden bent, maar wat interessanter is om te weten is of dit "leechers" of "seeders" zijn. Als je bijvoorbeeld een torrent hebt met tientallen leechers maar geen seeders is er een hele dikke kans dat helemaal niemand de download compleet binnen gaat krijgen. En zit iedereen fijn van elkaar de beschikbare stukjes te downloaden tot iedereen die 88% procent binnen heeft die beschikbaar is en dan zit iedereen zich af te vragen: "waar blijft de rest?"

Let daar dus (een volgende keer) op wanneer je een torrent binnenhaalt. Bijna iedere tracker geeft bij het bestand het aantal leechers en aantal seeders aan. Zie je een torrent met 80 leechters en 0 seeders dan kan je er donder op zeggen dat het heel lang gaat duren tot je alle binnen hebt, want dan moet er toch ooit nog een keer iemand online gaan komen die het hele bestand al heeft en blijft seeden. Als dat niet gebeurt zullen al die leechers weer allemaal blijven steken op een bepaald percentage, net als jij nu.

Maar geef niet te snel op, ik heb ook vaak torrents die lang blijven steken en soms toch ineens weer verder gaan. Met een beetje geluk komt er toch weer een keer een seeder online.

Heeft het Ratio gehalte: 0,12 nog invloed over hoe goed downloads binnenkomen bij Torrent of is dat alleen voor spek en bonen?

Het is best wel irritant wanneer je gewoon twee dagen zit te wachten totdat iemand online komt zodat je de rest kunt downloaden.

@shmoo… Voor niks op de eerste rij willen zitten en dan nog zeuren… ?

Wat is jouw probleem…

Heb je vandaag weer verplicht je schoonmoeder moeten bezoeken en dan fungeer ik als pispaal?

Wat heeft dit met geld te maken.