Transmission 'Error mapping port'

heb het e.e.a. opgezocht met google maar ik kom niet uit het volgende:

voor het downloaden van torrents maak ik gebruik van transmission. in de instellingen van transmission heb ik staan dat er gebruik moet worden gemaakt van poort 9090. daar zit alles wel goed volgens mij; ik heb die poort in mijn router (sitecom wl-160) geforward en transmission zegt ook dat deze open staat dmv. het groene bolletje.

ik krijg alleen de instelling die daaronder staat: ‘automatically map port’ niet aan de praat. heb in mijn router UPnP op enable gezet, maar transmission geeft nog wel steeds ‘error mapping port’ aan.

weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? ik wil twee groene bolletjes!

Je hoeft geen 2 groene bolletjes. Omdat je het al handmatig in je router hebt aangevinkt hoef het niet ook nog eens automatisch gemapped te worden....

UPnP is een functie voor mensen die niet weten/willen dat ze hun router aan moeten passen. Op die manier sta je toe dat de software zelf de poorten open zet (als je router UPnP ondersteunt).

Het is dus OF handmatig forwarden OF UPnP het werk laten doen.

EDIT: Ik heb mijn router even omgeprogged en in transmission het vinkje laten staan. Dit is het resultaat:

[img:2be6fe06ce]http://sypie.mine.nu/foto/transmission.jpg[/img:2be6fe06ce]

ok, bedankt voor de snelle reactie. ben ik weer wat wijzer geworden.

dan heb ik wel weer een nieuwe vraag. wat is beter: handmatig poorten open zetten of automatisch… of maakt het niks uit? en welke poort/poorten kan ik dan het beste open zetten(standaard 9090), of maakt dat ook niks uit?

Handmatig. Waarom? Stel je hebt "foute" software, iets wat niet heel snel zal gebeuren op OS X, die de router open zet... Dan heb jij zelf geen controle meer over de poorten die geopend worden. Doe je het handmatig en zet je UPnP uit op je router, als dat er op zit, dan kun je zelf bepalen wat je wel en wat je niet open zet. Wel zo veilig, zeker als je ook met windows computers achter die router zit.

ok, begin het allemaal te snappen nu. poort 9090 is handmatig in mijn router geforward. maar toch blijven mijn downloads allemaal steken op/rond de 20 kb/s terwijl er toch meer dan genoeg peers gevonden worden. hoe kan dat dan?

Dat is het typische geval van P2P netwerken. Je bent afhankelijk van iedereen. Ik ben al 3 weken bezig om een download compleet te maken van OS X 10.4 (niet meegeleverd bij mijn systeem en de gast die het op mijn Mac gezet heeft leent zijn dvd's niet meer uit...). Het hangt echt af van de seeders. Als je op een torrent website komt waar gegevens van het aantal seeders en leechers staat dan moet je kijken naar het aantal seeders, zij zorgen er voor dat de boel lekker vlot doorloopt. Daarbij moet je ook nog rekening houden dat men met wachtrijen werkt. Als je daar in staat dan duurt het even voordat je aan de beurt bent, lijkt mij logisch.

The dutchman, ik heb dezelfde router, maar de poorten blijven dicht. Ik heb mijn MBP zo ingesteld: Netwerk----> dhcp met handmatig ip adres. Als ik kies voor handmatig, krijg ik helemaal geen verbinding meer met het internet. in of uitschakelen van dhcp op de routers, maakt ook al geen klap uit. :? Met de mac mini en de router van tele 2 was het appletje eitje. Er gaat iets fout tussen router 1 en 2, maar wat ? Iemand een idee?

Als 2 routers achter elkaar hebt is het het meest handige dat je één van de twee als bridged instelt. Anders krijg je dat je 2 keer poorten achter elkaar open moet zetten, wat niet handig is en soms niet eens werkt.