[Transmission] Port is closed

Goeiedag,

Ik gebruikte eerst bittorrent, maar ik las ergens dat transmission ook goed werkt en snel.
Ik zit alleen met een probleem dat ik op een rare manier mijn poorten niet open krijg. Als ik ze open, en vul hem in in transmission krijg ik gewoon te zien: port is closed.

Ik heb een router (Sweex LB00021), ik heb de poorten open gezet via de site: PortForward,

Ik kies als private ip: [b:aeabbeea89]192.168.2.1[/b:aeabbeea89] (dat is het ip waar ik op inlog om in mijn router te komen)
Dan vul ik bij private en public port de poort in bijv: [b:aeabbeea89]18515[/b:aeabbeea89], en kies ik TCP & UDP.

Maar toch blijft transmission zeggen dat de poort gesloten is. Zit er ergens anders nog iets tussen of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Alvast bedankt.

Misschien moet je even op de help button klikken in transmission bij Network. Ik heb het zelf gedaan, je vindt er nog veel info.

In de help van Transmission staat heel uitgebreid en duidelijk beschreven hoe je je poorten moet openzetten, welke poorten je open kan zetten, en hoe je dat in Transmission moet doen :) Ik kan je niet veel preciezer helpen dan dit, want ik zit op m'n werk op 't moment, hehe.

Maar als je die stappen volgt dan moet het prima werken hoor… bij mij ging
de downloadsnelheid soms met een factor 2 of 3 omhoog nadat ik die poorten
heb opengezet (afhankelijk van de seeders natuurlijk).

[quote:419d61db12="Rimsic"]

Dan vul ik bij private en public port de poort in bijv: [b:419d61db12]18515[/b:419d61db12], en kies ik TCP & UDP.

Alvast bedankt.[/quote:419d61db12]

Transmission gebruikt poort 9090 dacht ik. Maar kan je zien bij de prefrences, en de helpt functie werkt inderdaad prima.

Yeah, heb het al opgelost. Ben al lang mee bezig, maar heb het gevonden. Bij private ip adres moet je je eigen ip adres invullen, die kan je vinden door het programma: [b:d734f1ef21]Netwerkhulpprogramma.[/b:d734f1ef21] te starten. Of in Terminal te kijken en dan intypen: [code:1:d734f1ef21]ipconfig getifaddr en0[/code:1:d734f1ef21]

ja maar je kan de poort wel veranderen, gewoon een andere poort kiezen en die poort open zetten. Maar het is gelukt.... eindelijk. :D

Het helpt als je niet blijft "kletsen" over poorten openzetten (zoals veel mensen doen) maar gewoon de term gebruikt die je router ook gebruikt een port forward (doorsturen dus). Dan begrijp je misschien ook wat je aan het doen bent.

ik begrijp ook wel wat ik aan het doen was, had alleen een verkeerd ip adres.

Je configureert een port forward naar je router zelf in plaats van naar een computer op je netwerk. En dan begrijp je wat je aan het doen bent??? Duz...

Maar fijn dat het nu werkt. :wink: