Trash wil maar niet legen !!

Hi,

Ik draai op mijn mac OSX 10.3.9

Ik heb via firewire een externe harde schijf van Lacie aangesloten met meerdere gebruikers accounts op een machine. Op deze externe harddisk stonden bestanden die ik naar de TRASH can heb gesleept. Nou wil ik die paar gig aan bestanden verwijderen. Maar op een of andere manier zegt osX :

“The operation could not be completed because you do not have sufficent privileges for some of the items”

Hoe zorg ik ervoor dat ie gewoon de heleboel wegschrijft zonder te zeuren.

Ik heb iEmpty al geprobeert maar die verwijdert allee bestanden vanaf de vaste harde schijf !!

Al iemand de oplossing weet laathet me a.u.b. even weten !!

thanks,

Jonathan

Heb ik nu ook met een of ander stom xml filetje... Is nog in gebruik ofzo weet ik veel. Gezeik ook altijd. Een keer opnieuw opstarten helpt. Of gewoon geduld hebben. In ieder geval totdat je opnieuw opstart, want het is niet de moeite waard om dat speciaal hiervoor te doen dunkt mij.

Hmm, dat heb ik ook ooit eens gehad.. Toen bleek het dat ik niet alle machtigingen had voor dat bestand.. Heel vervelend inderdaad. Ik denk dat je al heb gekeken bij 'meer info'?

Probeer Canman eens, via www.versiontracker.com :wink:

Of Panther/Tiger Cache Cleaner als Canman niet helpt http://www.northernsoftworks.com/ (Tiger versie ook ok voor Panther)

Als je files weggooit moet je wel in het account zitten waar ze bijhoren, of als admin ingelogt zijn. Ik heb dat probleem trouwens vaak met files van ‘guests’ uit de public folder - die zijn altijd ‘read only’, dat moet je dan veranderen onder ‘Get info’ zoals hierboven al gemeld.

Gewoon appeltje I op de trash en bij gebrukers de permissie als beheerder aanzetten. Na het invullen van je beheerders WW kan je de trash legen.

Probeer anders het programma: Permanent Eraser eens.

Met diverse disk utilities (Onyx, MainMenu) kun je ook Force Empty Trash selecteren, maar het is makkelijker om het een volgende keer weg te gooien, bij een verse opstart van de computer.