Trashprobleem met Lacie

Tijdje geleden paar backups gemaakt met zo'n Laciebrick (via Firewire). Hele ibook (docs,libs,apps,system) en docs van een emac. Nu die niet meer nodig zijn wil ik alles weggooien maar dat lukt niet:

Na ‘Prepare to Empty the Trash’ krijg ik (vele keren) ‘item cannot be deleted because ‘the item xxx.htm’ is in use’ ofwel ‘the item is locked and cannot be deleted’.

Het rare is dat de hele troep in de trash staat, maar als ik de Lacie verwijder ,is ook de trash leeg.

Dat laatste klopt natuurlijk. De trash staat immers gewoon op de harde schijf waar je de spullen verwijderd hebt. Dat gedrag zie je bijvoorbeeld ook bij een USB-stick.

Maar hoe geraak ik die dingen kwijt ? Bestaat er een externe app voor ? Als ik bestandje na bestandje moet nakijken wat gelocked is , dan is het jaar uit, om van die 'in use' maar te zwijgen..

Door de trash te gelen als dat medium aanstaat natuurlijk! :?

Lukt niet wgs. die ge-lock-te en zogezegd in use-zijnde bestanden, ook niet met Secure trash.

Dan misschien toch maar op dezelfde manier als je die hidden en systeem bestanden oorspronkelijk ook gekopieerd hebt. Je hebt Terminal gebruikt neem ik aan?

Misschien bij het Schijfhulpprogramma de LaCie -wissen- aanklikken. NB. let erop de de LaCie geen app./ progr draait / nodig heeft.

God behoede mij voor de Terminal. Durf ik niet in.

Nee, heb die ibook gewoon naar de Lacie versleept toen hij steeds vastliep (logicboard kapot) en
er steeds maar een paar minuten waren voor de muis stilstond.

Mmm... MIsschien dan toch het handigst om 'm met Schijfhulpprogramma helemaal te wissen, als er tenminste verder niets op staat wat bewaard moet blijven. Want om nou al die bestanden op te zoeken... Pffft.

OK ijoost,eerst even dutten.

Welneeee, met [url=http://macupdate.com/info.php/id/8214]Trash It[/url] moet het gewoon lukken... En nog gratis ook :)

Heb je het volgende al geprobeerd? Machine herstarten en dan de prullenbak legen terwijl je de alt-knop inhoudt.

Ik durf er niet echt mee doorgaan uit vrees mijn PB te doen vastlopen. Het gaat om ca.30000 bestanden : een volledige iBook en de documentsmap van een eMac.

Dat is geen aanleiding voor je PB om vast te lopen. En als dat wel gebeurd kan je gewoon herstarten.

Geef hem wel even de tijd.

Als er verder geen informatie op de schijf staat dan dat wat je wilt weggooien, kan je inderdaad de schijf ook even formateren.