Trek in gebakken Ibook

Ik voelde net aan mijn Ibook en deze was waanzinnig heet kan er bijna een ei op bakken. de ventilator werkt in iedergeval wel Kan het Kwaad die hitte? Want ik merk dat een aantal progjes langzamer lopen of blijven haken(paar seconden) o.a. Cubase en ook Safari

Ik heb ook een iBook, en alhoewel het geen kwaad zou kunnen geef ik mijn iBook in zo’n geval een time-out. D.w.z., ik zet de iBook uit, en laat deze rustig afkoelen. Dat is ook goed voor je eigen gezondheid.

Nog wat tips:
— Zet de processorsnelheid op automatisch, zodat deze niet sneller werkt dan strikt noodzakelijk is. Dit kan je terugvinden in je systeemvoorkeuren.
— Hou de onderkant van de iBook vrij, zodat de warmte die vrijkomt weg kan. ’s Zomers zet ik mijn iBook op kleine blokjes, zodat de onderkant vrij staat.
— Zet de iBook niet op tapijt, kleedjes e.d.
— Hou de ventilatiesleuven vrij.

Bedankt in iedergeval, ik maakte me zorgen. Dat cubase blijft hangen zal wel te herleiden zijn naar de vele vst plugins.

[quote:41bb565323="Zora la rousse"]Ik heb ook een iBook, en alhoewel het geen kwaad zou kunnen geef ik mijn iBook in zo’n geval een time-out. D.w.z., ik zet de iBook uit, en laat deze rustig afkoelen. Dat is ook goed voor je eigen gezondheid.

Nog wat tips:
— Zet de processorsnelheid op automatisch, zodat deze niet sneller werkt dan strikt noodzakelijk is. Dit kan je terugvinden in je systeemvoorkeuren.
— Hou de onderkant van de iBook vrij, zodat de warmte die vrijkomt weg kan. ’s Zomers zet ik mijn iBook op kleine blokjes, zodat de onderkant vrij staat.
— Zet de iBook niet op tapijt, kleedjes e.d.
— Hou de ventilatiesleuven vrij.[/quote:41bb565323]
Apple adviseert in de handleiding om de iBook op een harde ondergrond te plaatsen. Deze ondergrond laat de lucht zo stromen dat ie afgekoeld wordt. Tapijtjes verstoppen de boel en ik weet niet wat er gebeurt als het ding op blokjes staat.
Met de processor op hoogst is ie stukken sneller, maar als ie te heet wordt…
Ik heb de fan nog maar een keer gehoord. Misschien moet ik harder werken. Hij was toen wel echt gloeiend heet, zo erg dat ik 'm maar heb uitgezet.

[url=http://www.griffintechnology.com/products/icurve/]iCurve?[/url]

Ik had ook regelmatig dat hij warm werd en dat de ventilator begon te draaien als een gek, heb hem nu op een iLap staan en geen lsat meer van gehad

[quote:182a96713f="Zora la rousse"]...

Nog wat tips:
…[/quote:182a96713f]

Op mijn TiBook zie ik alleen ‘hoogste’ en ‘gereduceerd’. Help? :? :frowning:

Wanneer is een iBook 'heet' eigenlijk??

Die van mij loopt nogal eens (zwaar rekenen) op tot 70 graden.
Het programma dat em zo heet stookt kan ik instellen dat bij een bepaalde temperatuur kapt.
Maar ik weet niet wanneer mn iBookie al te heet is…

70 graden lijkt mij persoonlijk al redelijk veel voor een G4tje??

p.s. temp beveiliging staat nu op 72 graden.

[quote:5b6305651e="Aglaea"][quote:5b6305651e="Zora la rousse"]...

Nog wat tips:
…[/quote:5b6305651e]

Op mijn TiBook zie ik alleen ‘hoogste’ en ‘gereduceerd’. Help? :? :([/quote:5b6305651e]

Bij ”Energiestand” —> ”Details” kan je de processorsnelheid instellen op ”Hoogst”, ”Automatisch” en ”Gereduceerd” (Ik heb systeem 10.2.6). Ik schakel inmiddels bij warm weer (zo boven de 25 graden) voor zowel adapter als lichtnet op ”Automatisch”. Behalve als ik zwaar aan het Photoshoppen ben, schakel ik voor lichtnet op ”Hoogst”.

Ik moet zeggen dat ik aan het idee niet erg wennen kan. Mijn oude iBook wordt helemaal niet warm.