Trillend beelscherm

Ik heb een Acer 19inch scherm aangesloten op mijn Powerbook G4, e.a. werkt de eerste 2 uur prima, daarna ontstaan er trillingen op het scherm en binnnen een uur trilt het scherm zo erg dat je geen letter meer kunt lezen. Heb Apple gebeld en Acer maar niemand heeft dit eerder meegemaakt.

Wie heeft dit ook gehad en is er een manier om het op te lossen?

Tks, Jeffo :oops:

wat voor scherm is het? TFT of CRT? je moet het probleem volgens mij zoeken bij het scherm!

Het is een TFT scherm, nieuw, 19 inch type 1912 van Acer. Omdat het wel probleemloos werkt op een PC vrees ik dat het aan de combi apple-acer ligt.

heb je het scherm ook al langer dan 2 uur aan een pc gehangen?

Yep, en blijft goed werken, de gehele dag. In windows is het dan een kwestie van driver installeren maar op de Mac? Baal er wel van, ben net geswitched naar de mac.

Zelfde connectors en kabels in beide gevallen? Ander zou ik zeggen dat het maar aan één ding kan liggen: de Powerbook. Heb je al eens een ander beeldscherm meer dan twee uur aangesloten?

Ja, zelfde kabels (alleen zonder het apple verbindingstukje natuurlijk). Heb nog geen ander beeldscherm > 2 uur op het powerbook aangesloten, zal het morgen eens proberen.

Tks. :apple:

Ik ken dit! maar dan alleen mat externe speakers. Heb je die? Zo ja, zat ze dan ff een stukkie bij je scherm vandaan...