Trillingen bij Wacom tablet??

Ik heb vorige week een Wacom Intuos 2 tablet aangeschaft omdat ik met al dat gemuis een RSI-junk dreigde te worden. Waar ik nou wat moeite mee heb is dat de cursor nogal 'vibreert' wanneer je met de pen boven het tablet hangt. Is dat normaal? Komt dat gewoon door de gevoeligheid van het tablet dat dan als het ware je (gebrek aan) fijne motoriek 'uitvergroot'?? Wie kan daar iets zinnigs over vertellen?

heb je behalve je Wacom-tablet nog andere rand-apparatuur aan je Mac hangen? Ik heb een "storende" CD writer in het net werk. Zodra deze aan staat ligt het hele netwerk plat en trilt de cursor van het tablet behoorlijk. Schakel ik de CD writer uit is alles weer meteen normaal. Ditzelfde gebeurt als ik mijn tablet dicht bij de monitor plaats. (is dat wellicht de oorzaak bij jou?) Niet goed afgeschermde bekabeling (naar bijv. de monitor) kan ook de oorzaak zijn. (ik werk trouwens met een Wacom Intuos2 A4 tablet). succes ermee...

Hartstikke bedankt!!! De oorzaak van al dat getril lijkt inderdaad te zijn dat het tablet te dicht bij de monitor stond. Zijn dat magnetische velden die elkaar te lijf gaan dan? Hoe dan ook, het probleem is weer opgelost... alleen moet ik nu de boel hier weer gaan verbouwen... zo dicht bij de monitor was de enige ruimte die ik nog over had hier...

Bedankt voor de tip!! :lol:

Dat zelfde probleem heb ik ook gehad. Ik heb dat ding recht voor m'n snufferd liggen en dus recht voor m'n monitor. Ik heb uiteindelijk mijn tafel moeten verlengen zodat er meer ruimte tussen in zit.

space, je kunt er niet genoeg van hebben.. maar staat daar nix over in de handleiding? vreemd, als het zo voor de hand liggend is...

Een handleiding? Wat is dat? :shock:

ja tuurlijk die lezen we nooit, maar als er ergens een probleem is, zoek je toch eerst daar ergens niet? of val je meteen je vriendjes in het forum lastig ;)

Gebeurt volgens mij eigenlijk te vaak dat mensen gelijk een bericht posten terwijl dit ook gewoon in de handleiding staat. in machelp staat ook heel veel info.

Hee, ik begon niet gelijk te gillen toen m'n pennetje Alzheimer had! Netjes eerst zelf gezocht naar oplossingen hoor (braaf he?).

Maar wel gelijk, handleidingen zijn niet echt het eerste wat je gaat lezen als je iets nieuws gekocht hebt. En mijn ervaring is dat je probleem net niet in de lijst met ‘troubleshooting’ staat. Tja en dan…