In mijn net nieuwe oude Mac Pro (2010-12 core) zit 64 GB ram (8x8).
De verkoper probeerde mij uit te leggen waarom het een goed idee was om er twee broodjes uit te halen. Zijn Engels, zijn Nederlands en vooral mijn verstand schoten te kort.
Google heeft mij geen eenduidig verhaal opgeleverd. Is hier een deskundige slimmerd die het snapt?
Het is in principe inderdaad het beste als je een drietal (of drievoud) dezelfde reepjes in je MacPro5,1 hebt zitten. Of je echt verschil gaat merken is een tweede. Probeer het anders gewoon een keer. Als je veel apps gebruikt die alle RAM gebruiken (meerdere VMs draaien etc) zal het lonen om het maximum geheugen te laten zitten.
Ikzelf zou het lekker zo laten, maar een kort experiment kan nooit kwaad.
sally op 12 maart 2019 om 13:16
Ik neem tenminste aan dat dit niet geldt voor 4 core processoren.
Het heeft niets met het aantal cores te maken. Het wordt bepaald door het ontwerp van de gebruikte processor, de Xeon in het geval van de Mac Pro. Voor onderstaande 4 core Mac Pro geldt de drievoud regel eveneens.
Ik heb een snellere machine moeten kopen, omdat haperende weergave bij video montage, zodra het een beetje gecompliceerd wordt, lastig is. Omdat het vervelend is als je een partijtje inspeelt in Logic, het systeem gaat stotteren en sputteren. Deze Mac Pro is een verademing ten opzichte van de vorige en het spreekt voor mij vanzelf dat ik deze investering zo optimaal mogelijk wil gebruiken.