Troubleshooting met 'Doktor kleanor'

Iemand wees mij vandaag op een reparatieprogramma dat de zaken heel anders aanpakt: [url=http://www.doktorkleanor.com/en/index.php]Doktor kleanor[/url]. Het bestaat klaarblijkelijk al een tijdje, maar ik kende het nog niet.

Het is in feite een shellscript (in Terminal dus) dat de gebruiker een aantal vragen stelt, beginnende met ‘Heb je een probleem?’ :slight_smile: Je kunt vervolgens een aantal veel voorkomende problemen in het systeem, de Finder, Safari en (Microsoft-)applicaties afwerken. Het programma reageert daarop door relevante cache- en voorkeursbestanden te wissen. Het gooit dus niet zomaar in het wilde weg wat bestanden weg, zoals de meeste ‘tooltjes’ dat doen.

Het probleem is dat ik zelf momenteel geen problemen met mijn Macs heb, dus ik kan de werking van Doktor kleanor niet testen. Maar wellicht heeft iemand anders er iets aan.

Allereerst al een hele leuke site . Ik ga er eens mee spelen . zal mijn bevindingen wel melden want ik heb een goed backup ;)

Okee eerste indruk :

Het is erg goed gedaan en je lacht je dood de eerste keer , Het script werk zo :
je geeft antwoorden aan vragen door middel van 0 (nee) en 1 (ja) te zeggen .
Hij geeft categorieen aan waaruit je kunt kiezen, zo zoekt ie dus naar het probleem dat er zou kunnen zijn Het is alleen voor een specefief systeem dus zorg dat je de goede versie download . Het is volgens mij voor mensen die helemaal geen verstand hebben van osx een perfect tooltje, zeker als je geen idee hebt waar je moet beginnen .
Het progje heeft een plekkie in mijn application map gekregen al is het alleen al voor de leuk .