Trust Wireless design & work tablet 200 - werkend met os x 10.2 ???

Ik heb een paar dagen geleden een trust tablet gekocht en in de winkel zeiden ze dat ik gewoon drivers kon downloaden voor os x. Nu is op de site niets van os x te vinden, maar de tablet werkt wel, alleen kan ik niets instellen, en dat moet wel, want ik wil natuurlijk wel van die leuke Inkwell opties gebruik kunnen maken. Hoe krijg ik nu Inkwell werkend, hij is namelijk niet verschenen in me system prefs.  ???

Stap1: Ga terug naar de winkel... Stap2: Scheld ze de huid vol met de volgende reden: Mac OS X is NIET hetzelfde als Mac OS 9.2.x en Mac OS 9.0.x..hiervoor zijn nl wel drivers beschikbaar en die zijn ook meegeleverd. Je kan je tablet dus wel in X gerbuiken maar dan alleen onder de Classic mode... Stap3: Mail Trust en zeg dat ze als de sodebliksem een driver voor MacOS X 10.1.x en Mac OS X 10.2.x gaan maken! Sterkte...

Ik d8 al dat ik nu op drivers moet gaan w88 :( , maar is er toch een manier om nu inkwell in me system prefs te krijgen??

Inkwell is onderdeel van jaguar dus het zit zeer waarschijnlijk al in je Applications folder(programma's). Je kan het starten maar je hebt niets wat je ermee kan gebruiken! De prefs zullen dan dus ook al automatisch in je systeem staan (somwhere in the Library). Dit is nu het lvervelende van een gloednieuw systeem. Een hoop randapparatuur weigert ff dienst en er moeten dus nieuwe drivers gemaakt worden. Zeker spullen die origineel voor PC gemaakt zijn (helaas ook jouw Trust tabletje). Daarom zeg ik altijd wacht nog ff met upgraden totdat de meeste drivers weer beschikbaar zijn (scanners/printers/usb apparaten/etc)....maar ja..roepende in de woestijn... :p

Ik heb een bericht teruggehad van Trust en dit is wat ze zeiden:  :angry:

Geachte Joyce,

helaas word dit produkt alleen ondersteund door MAC OS 9.X, er komen geen
drivers beschikbaar voor overige MAC OS versies.
0nze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Erwin van de Sanden
Trust Customer Care

Dat wordt teruggaan naar de winkel, dan moet het zeker zo'n (dure) wacom worden, tenzij iemand nog een goed(koper) merk weet dat wordt ondersteund door mac os x??
:angry:  :angry:  :angry:

Dat is toch wel jammer he Joyce?:(

Gelukkig ga je nu een wacom halen die het zeker weten doet op Jaguar!
:wink:  :p  :D  :)

-X-

Nu we er toch over hebben... Wie heeft meer ervaring met Wacom tabletten? Ik twijfel tussen Graphire2 en intous2. Ik snap de forse prijsverschil niet tussen de twee A5 typen?!?

idd. het forse prijsverschil snap ik ook niet zo...

heb wel ervaring met de vorige Wacom A5/6 en wil er nu weer eentje hebben…

wat ik zo wel zag =

The Graphire2 Tablet:
Active Area (approx. A6): 127.6 x 92.8 mm

The Intuos A6 Tablet:
Active Area: 127 x 106 mm

Wie kan er nog meer vertellen over de verschillen?

De  Intuos is inderdaad duurder en heeft wat meer mogelijkheden.Zoals fijnere pen(dwz is preciezer in zijn detectie)houdt beter vast(lekker rubber hoesje)en op een of andere manier schrijft,tekent het stukken beter,laten we zeggen dat het gevoel beter is.De graphire heb ik ook wel eens bij iemand anders gebruikt maar ik vind het in gevoelsgebruik gewoon minder.Daarnaast heeft de Intuos ook nog knopjes op het tablet die van shortcuts kunt voorzien.Zeker bij grafische programma's erg handig! Hij is helaas wel een heel stuk duurder.Met de Intuos kun je van alles in de software instellen.Ik weet niet of dat met de Graphire ook kan.

Hoe liggen deze prijzen. Wil ook graag een tablet aan gaan schaffen maar ik moet hem zelf voorschieten.

:money: