trusteer mijn.ing.nl

Melding om beveiligingssoftware te installeren bij mijn.ing.nl zijn ze nu helemaal?

Heb al 11 jaar sinds mijn scheerspiegel imac geen virusscanner e.d., moet dit nu?

en wat houd deze software in wordt er geen info door verstuurt?

trusteer is volgens mij geen virusscanner. Het is een programma die controleert of websites geen phising sites zijn. ING werkt hiermee samen met het bedrijf dat trusteer maakt. Als je zeker weet dat je altijd op de juiste site, met beveilingscertificaat zit dan heb je het niet perse nodig.

Nope. Check altijd de URL in de balk en check het certificaat als je het niet vertrouwd.

@mytecmaster heb het even aangepast dank voor je opmerking
@JohnLokerse ja mijn strategie en gewoon via eigen link 1Password inloggen scheelt ook.

Was bang dat ik nu altijd die popup weg moet klikken, maar na twee keer komt hij niet meer (afkloppen)

Niet doen, als je even op google zoekt vind je hier veel vragen en klachten over.

@daalhofmac dank niet doen was ook mijn conclusie. De Google opmerking zie ik vaker voorbij komen op te forum en is een behoorlijke dooddoener. Niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor.

hoop dat door onderstaande onderbouwing verduidelijking geeft:

Reden om het hier te posten is omdat je gefundeerde Mac ervaring wilt hebben over het topic. Zodat er een verhaal met kop en staart ontstaat. Dit resultaat komt dan vanzelf weer tevoorschijn in Google en bovenaan als het een goed gefundeerd antwoord is.

Het is samen een goede knowledge base opbouwen :wink:

Weet ik wel.
Maar naar je post heb ik even snel op google gekeken en je een waarschuwing willen geven.
Ik zit namelijk niet bij ING, dus kan ik er niet dieper op ingaan.
Maar in dit geval vond ik een snelle waarschuwing wel op zijn plaats, je kunt immers niet voorzichtig genoeg zijn.

kunnen ze niet moeilijk gaan doen als je niet meedoet en er zou in de toekomst wel iets met je rekening gebeuren -je weet nooit van te voren hoe slim iemand kan inbreken-? ik bedoel dat ze dan niet zeggen: we hebben je iets aangeboden om het veiliger te maken en je wilde er geen gebruik van maken. eigen schuld dikke bult. (hoewel ze het zo niet zullen formuleren, denk ik)

Ik heb het op mijn mac gehad, vreselijk. Mac werd er trager van, Safari klapte er vaak uit etc. etc.

Ja ING (en andere banken met weer hun eigen anti-phising onzin, maar zelfs ook banken zonder preferred anti phising gedoe hebben allen in hun AV opgenomen dat ze niet aansprakelijk zijn en geen schade vergoeden als je niet hun/een anti-virus/phising/etc maatregelen genomen hebt.