TTP4Pro

Ik heb TTP4Pro aangeschaft. een mooie actie van noadis om norton te crossgraden naar TTP4Pro.

Nu waren er aantal draadjes voordat het product feitelijk beschikbaar was. Daarna is het wel erg stil geworden .

Ik ben benieuwd of er nog issues zijn waar je op dient te letten.
Zijn er zaken die mogelijk je systeem in de war schoppen? dus functies die je beter niet kunt gebruiken?
Ik heb het voornamelijk aangeschaft voor performance dus defrag en optimize.

Ik gebruik het alleen diagnostisch, laat af en toe de verschillende tests lopen en als die geen problemen aangeven (en die zijn er tot nu toe nog nooit geweest :D) zie ik ook geen reden om te defragmenteren en optimaliseren. Wat niet kapot is, hoeft volgens mij ook niet gemaakt te worden.

Ik kan je aanraden om in ieder geval de eDrive aan te maken en van daaruit de boel te repareren, etc. De CD is erg traag en het repareren vanaf de CD wordt door Micromat afgeraden.

Het werkt prima, maak altijd (welk reparatieprogramma je ook gebruikt) eerst een backup van je belangrijkste spullen, zo weet je zeker, dat als er iets mis gaat, je niet je belangrijkste zaken kwijt bent.

Verder kun je op http://www.macfixitforums.com kijken, daar ‘loopt’ iemand van Micromat rond die zeer behulpzaam is en er zijn erg veel topics over TechTool Pro 4 en Drive 10.

Er zijn geen zaken die mogelijk je systeem in de war schoppen, maar het is niet nodig om TTP veel te gebruiken. Alle functies werken prima. Let wel op dat het aanzetten van allerlei automatische controles mogelijk tijd gaan vragen en dat je Mac hier mogelijk wat trager van wordt (op bepaalde momenten). Wat je kunt doen is de tijd iets te verruimen tussen de ‘checkmomenten’ door TTP of ze uit te zetten. Maar goed door te proberen, kom je daar zelf achter. :smiley:

[quote:815074fc5d="wjgmspeedy"]Wat niet kapot is, hoeft volgens mij ook niet gemaakt te worden.[/quote:815074fc5d] Klopt, maar vaak is voorkomen beter dan genezen, hoewel ik daarmee niet wil zeggen dat je dus regelmatig een reparatieprogramma moet draaien. Toch is het herstellen/rebuilden van de directory vaak geen overbodige luxe, zodra je dingen begint te zien die niet horen... :D Dit kan ellende voorkomen. 8)

Wat is/doet de eDrive?

TTP maakt een aparte partitie aan waarop TechTool Pro 4 staat geïnstalleerd. Je kunt hier ook nog andere programma's op kwijt. De partitie is standaard 4 Gb groot en het grote voordeel is de mogelijkheid om het programma up-to-date te houden, zonder een nieuwe CD te hoeven branden, de snelheid van opstarten en het gebruik van RAM en Virtueel geheugen wat vanaf CD niet volledig mogelijk is volgens Micromat. Hierdoor zijn zaken als o.a. defragmenteren vanaf CD niet aan te raden. :D

Klinkt goed. Kun je dat doen op een schijf die al in gebruik (en dus gevuld) is?

Ja, de edrive kun je gewoon aanmaken zonder dat de boel geformatteerd moet worden.

Bedankt voor de antwoorden van een ieder.

Ronald