tv kijken op mac zonder kabel dus met antenne...

Ik zou in Belgie de twee posten vrt en canvas willen bekijken op mijn mac via een antenne. Is dit mogelijk met een eyetv firewire.. of een analoog naar digitaal converter.. Wat zijn mijn mogelijkheden..

Ik gebruik deze:

http://www.miglia.com/products/video/alchemytvdvr/index.html

in combinatie met het digitenne digitale signaal (niet in Belgie) en ben er super enthousiast over. Opnemen in motion jpeg, mpeg4 of iedere andere door QT ondersteunde codec, software voor programmeren van opnames bijgeleverd(TVDVR uitvoering). Svideo/composiet aansluitingen om analoge video aan te sluiten en te digitaliseren. Op mijn dual 1,4 G4 heb ik nog nooit last van “dropped frames” gehad zelfs niet met rechstreeks opnemen in mpeg4 en ik zie geen verschil tussen de opname en het TV signaal. (is wel afhankelijk van de ingestelde codec natuurlijk)

Echt een geweldig ding, zeker voor de prijs. Ik heb iets van 150 euro incl. betaald. De “gewone” uitvoering is zelfs nog zo’n 40 euro goedkoper.

De bijgeleverde afstandsbediening is het enige minpunt, die stelt niet veel voor.

Hier vind je meer gebruikers reviews van dit product:

http://www.applelinks.com/pm/more.php?id=730_0_1_0_M

Ik gebruik hier voor een converter van canopus. Deze http://www.beeldbouwers.nl/p540_converters_advc100.html Ik heb hem toen via mailamac besteld. In de laatste macfan staan een aantal van die converters getest.

Werkt echt geweldig.

8)

Het zou zoiets eerder opteren denk ik voor een externe oplossing MR MAC. Welk programma gebruik je daarvoor aangezien er geen externe drivers of programmas bijgeleverd worden? :? En wat is de prijs? Bedankt voor de reacties!!

Voor zover ik weet kun je met een canopus geen TV kijken, het heeft geen ingebouwde TV tuner en geen coax aansluiting. :roll:

Als je een externe oplossing wilt kun je 's naar eye TV

http://www.elgato.com/products/index.html

kijken, maar dan zou ik persoonlijk voor de firewire optie kiezen.

Ik ben voor de Alchemy gegaan om 3 redenen, prijs (419 euro bij macplus), slechte pers over de Eye Tv USB (van dit forum: azzEye op vrijdag 9 januari 2004 12:51: Ik heb deze week Eye TV USB ontvangen; ik stuur 'm weer terug want de kwaliteit valt me vies tegen… misschien dat ik toch maar EyeTV 200 koop…)

en alleen opnemen in mpeg2, wat dus niet meer direct is te editen, maar dat is voor sommigen misschien niet belangrijk,

Dus kan ik dan gewoon den antenne kabel steken in de coax aansluiting en de tv tuner dan laten zoeken naar posten? Weet er iemand al een prijs van de eyetv firewire reeks... Bedankt Tone

Dit kastje via firewire aangesloten, hieraan heb ik mijn videorecorder verbonden. Dan kun je met imovie de beelden bekijken, of met dit http://www.bensoftware.com/ (BTV fullscreen).

Ik heb nooit drivers hoeven te installeren.

Groeten,
:smiley:

@ TonE:

Ik was nieuwsgierig; in wat voor machine heb je die kaart zitten? Heb hier een oude G3 staan die ik dienst zou willen laten doen als video met deze kaart, maar was nieuwsgierig of 'ie dat een beetje redelijk trekt.

Vindt het overigens ook een beetje vreemd dat de ElGato FireWire doos een G4 nodig heeft. Encoding gebeurt toch in het kastje zelf? (In tegenstelling tot de USB variant) Waarom dan een G4 nodig…?

Ik vermoed dat zowel de Alchemy als de Eye TV wel degelijk gebruik maken van je processor voor het encoderen naar mpeg van het gecapturede beeld, of dat nou mpeg2 (eye tv) of mpeg4 (alchemy) is.

Minimum voor Eye TV 200:
A Macintosh computer with minimum PowerPC® G4 500Mhz or G5 processor and built-in FireWire port 256 MB ram

Minimum systeem voor Alchemy: G4/400 processor and higher 256 MB of RAM. Dan maken ze ook nog een opmerking dat je voor realtime mpeg 4 encoding een snelllere mac nodig hebt, maar hoe snel blijven ze vaag over.

Hij zit bij mij in een dual G4 1,47 GH en opnemen in mpeg4 is hier geen enkel probleem op iig.
Ik denk dus dat het niet aan te raden is deze systemen op een oudere G3 te gebruiken, behalve als het alleen om TV kijken gaat.
Bovendien moet je HD ook wel voldoende snel zijn.

Hmm, toch jammer én vreemd. Als ik kijk naar de PC-wereld (althans, en PC waar Linux op draait, thank God :), waar een vriend van me een Hauppauge WinTV-PVR350 gebruikt, welke volgens hauppauge.com $199 kost, dan zie ik dat [i:8dd26a4edb]alles[/i:8dd26a4edb] in de kaart zelf gebeurd, voor een flink lagere prijs nog wel! (beetje vreemde zin, maar je snapt m'n idee...) Deze kaart kun je eventueel nog wel in een ouwe Pentium II stoppen, en nog werkt alles naar behoren.

Ik wil uiteraard niet te veel naar “the others” kijken, maar al met al toch een redelijk prijsverschil én verschil in vraag naar de specs. Ik denk dat voor de prijs die gevraagd wordt voor deze oplossingen op de Mac er toch méér moet kunnen.

Waar ik hierboven de prijs heb genoemd staat het misschien een beetje verwarrend maar ik hier refereer ik aan de prijs van de Eye TV. (414 euro advies Macplus)

De Alchemy kost ongeveer 110 euro in de goedkoopste uitvoering en de TVDR ongeveer 150.

Uit interesse heb ik even gekeken op de hauppauge site, de systeem eisen voor het door jou genoemde apparaat zijn: Pentium® II processor 600MHz.

Ik denk dat dat niet zoveel scheelt met een 400 Mhz. G4 eerlijk gezegd.

En idd, het ding heeft een hardware mpeg 2 encoder, maar ik denk dat dat bij de Eye TV ook zo is want volgens mij is mpeg 2 encodering geheel softwarematig in real time op een desktop pc (nog) niet mogelijk.

Hoe dat met mpeg4 encoding op die Alchemy kaart zit weet ik niet.