TV op iMac (het hoe wat en waar?)

Hallo kenners,

Ik zit met de volgende vragen: ik wil graag tv kijken/opnemen via de mac. Nu weet ik van het bestaan van eye tv en nog iets. Maar de vraag is wat is nu het slimste om te doen, want ik lees verhalen over digitenne en digitale tv en nog meer, maar ik word er niet veel wijs uit.
Mijn situatie is op dit moment simpel: 2 tv’s, 2 iMacs en 1 normale kabelverbinding.
Wat moet ik aanschaffen om via de macs tv op te nemen en dit op DVD te branden. Is het zo simpel als dit voorbeeld: koop Elgato EyeTV 200 FireWire digitale videorecorder Eur 399,00 bij de Apple Store en klaar ben je. Of is dit te simpel gedacht.

Hopelijk kan iemand mij duidelijke tips geven. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer.

Wat ik dus wil weten is: als ik het ene doe dan moet ik dit en dat kopen, en als ik het andere doe dan moet ik dit en dat kopen (evt. tips waar te kopen zijn ook welkom hoor).

Thanx Mark

[quote:95ad85b9f5="Makkie B"]Is het zo simpel als dit voorbeeld: koop Elgato EyeTV 200 FireWire digitale videorecorder Eur 399,00 bij de Apple Store en klaar ben je. [/quote:95ad85b9f5] inderdaad, zo simpel is het.

Maar of digitenne cq. digitale tv betere mogelijkheden geeft weet ik niet. Denk het niet. Alleen het signaal naar het decoder kastje is digitaal, daar komt dan weer een analoog signaal uit, geloof ik.

[quote:4c9523fe3a="Waterman"][quote:4c9523fe3a="Makkie B"]Is het zo simpel als dit voorbeeld: koop Elgato EyeTV 200 FireWire digitale videorecorder Eur 399,00 bij de Apple Store en klaar ben je. [/quote:4c9523fe3a] inderdaad, zo simpel is het.

Maar of digitenne cq. digitale tv betere mogelijkheden geeft weet ik niet. Denk het niet. Alleen het signaal naar het decoder kastje is digitaal, daar komt dan weer een analoog signaal uit, geloof ik.[/quote:4c9523fe3a]

Formac TVR kopen bij http://www.cyberport.de
€333

dit soort spulletjes moet je natuurlijk bij de macosx.nl sjop kopen! ;) :D