TV op Macmini

Wie weet een betaalbare oplossing voor mij om tv te kunnen kijken op mijn Macmini.

Ik heb mijn pc nu in de woonkamer staan, waarin een tv-tuner zit.
Deze tv wordt gebruikt als 2e tv en is in de 2 jaar dat ik er gebruik van maak eigenlijk onmisbaar geworden. Hij wordt ook gebruikt als videorecorder.

Nu wil ik eigenlijk mijn Macmini naar de woonkamer willen halen en de windows pc naar boven verhuizen, zodat ik wat meer met osx kan werken, en kan zien of het mij echt bevalt (ik denk het wel).

De problemen die ik nu nog moet oplossen zijn dus het ontbreken van tv op de mini en er is geen Newsleecher voor OSX. Ik zit er dus aan te denken om Newsleecher op de windows pc te draaien via VNC.
Dan blijft het probleem van de tv/videorecorder dus over.

Ik weet van het bestaan van de Elgato produkten, maar die kosten behoorlijk wat, voor mijn gebruik, alleen een beetje tv kijken en af en toe wat opnemen.
Echt superkwaliteit hoeft het niet te zijn, want ik kan als ik niet hoef te zappen en bijv. een speelfilm of voetbalwedstrijd ga kijken, gebruik maken van DreamXman, om een kanaal in topkwaliteit te bekijken via de satelliet.

met unison van www.panic.com kan je ook prima van usenet dingen afhalen.

Heb ooit een HOWTO geschreven op dit forum over hoe je TV kan opnemen en afspelen op je mac met als backend een PC.... Maar deze is op slot gegooid ( "DIt is geen windows forum" als opmerking :?, moderator heeft waarschijnlijk enkel eerste zinnen gelezen)

[quote:f4cb7827c4="HS-L"]met unison van www.panic.com kan je ook prima van usenet dingen afhalen.[/quote:f4cb7827c4]

Ik gebruik newsleecher vanwege de supersearch functie.
Door deze functie kun je gewoon op trefwoorden zoeken, net zoals in ieder p2p programma, erg handig.
Die functie zou ik niet willen missen.
Als ik nu iets specifieks zoek, tik het het trefwoord in en klaar is Klara!

[quote:a6ab384d27="LoveBug356"]Heb ooit een HOWTO geschreven op dit forum over hoe je TV kan opnemen en afspelen op je mac met als backend een PC.... Maar deze is op slot gegooid ( "DIt is geen windows forum" als opmerking :?, moderator heeft waarschijnlijk enkel eerste zinnen gelezen)[/quote:a6ab384d27]

Ik wil wel tv kunnen kijken via de mac alleen, want om dat via een pc te doen, gaat me iets te ver, dan moet die aan staan om tv op mijn mac te kunnen bekijken. Dan kan ik net zo goed tv kijken via mijn dreambox satelliet ontvanger.
Het gaat me om het gemak om lekker snel te kunnen zappen e.d.

Ben erg benieuwd hier naar de ervaringen van gebruikers van de Elgato producten. 1-Kan iemand mij wat meer vertellen over de kwaliteit van het beeld. 2-De mogelijkheden van het editten van de binnengehaalde programma's in combi met bv een 1.5 GHz powerbook... 3- hapert het beeld of staat alles nog in de kinderschoen 4 het verschil tussen de eyetv EZ en de eyeTV 200 (firrewire) 5- heeft iemand ervaringen met www.tvtv.nl ?

[quote:e427f3147b="taco71"]Ben erg benieuwd hier naar de ervaringen van gebruikers van de Elgato producten. 1-Kan iemand mij wat meer vertellen over de kwaliteit van het beeld. 2-De mogelijkheden van het editten van de binnengehaalde programma's in combi met bv een 1.5 GHz powerbook... 3- hapert het beeld of staat alles nog in de kinderschoen 4 het verschil tussen de eyetv EZ en de eyeTV 200 (firrewire) 5- heeft iemand ervaringen met www.tvtv.nl ?[/quote:e427f3147b]

Er zijn zat topics over Elgato eyetv, waarin je kunt lezen dat de kwaliteit van de 200 behoorlijk is verbetert t.o.v. de EZ.
Aangezien ik dit topic niet heb gestart om informatie/gebruikerservaringen over Elgato pruducten te verkrijgen, is het misschien een idee om een eigen topic te starten? :?

[quote:9991026bbb="LoveBug356"]Heb ooit een HOWTO geschreven op dit forum over hoe je TV kan opnemen en afspelen op je mac met als backend een PC.... Maar deze is op slot gegooid ( "DIt is geen windows forum" als opmerking :?, moderator heeft waarschijnlijk enkel eerste zinnen gelezen)[/quote:9991026bbb]

Als je vindt dat dit onterecht is gebeurd, kan je de mod in kwestie altijd een pb sturen hierover. We proberen wel wat regels te handhaven maar als een mod niet aangesproken kan worden op zijn/haar fouten, is het een dictatuur. Dus, als het volgens jou niet windows-geralateerd is, stuur die pb…

alle antwoorden op mn vragen vond ik op:

http://www.macned.nl/review.php?id=37&page=10

http://www.macware.be/eyetv.php?lang=nl

Ik gebruik zelf de evulutiontv van miglia en ben hier zeer tevreden over. Deze is goedkoper dan de Elagato producten. Ik vind de software minstens even goed. De hardware decodeert het signaal naar mpeg2 of mpeg4 zonder de mac mini daarmee te belasten. Je kunt er zelf plugins voor programmeren met de bijgeleverde SDK.

[quote:70c35d4ed6="archivaris"]Ik gebruik zelf de evulutiontv van miglia en ben hier zeer tevreden over. Deze is goedkoper dan de Elagato producten. Ik vind de software minstens even goed. De hardware decodeert het signaal naar mpeg2 of mpeg4 zonder de mac mini daarmee te belasten. Je kunt er zelf plugins voor programmeren met de bijgeleverde SDK.[/quote:70c35d4ed6]

Ja, dat ziet er ook goed uit en scheelt ook nog behoorlijk wat in je poeplap.
Bedankt voor je tip.