tv-out mac mini

Hallo ik ben van plan om een mac mini te kopen en zou er graag de tv op willen aansluiten. nu is mijn vraag kan dit met de "Apple Videoadapter" of werkt dat alleen voor de eMac ? sluit je deze aan op de USB port of heeft de eMac enzo daar een extra aansluiting voor?

ik neem aan dat Apple DVI-naar-video-adapter sowieso werkt, alleen dan kan er geen monitor meer aan.
en als er een DVI splitter ofzo wordt gebruikt, kan er dan zowel de TV als monitor worden aangestuurd (dan wel met hetzelfde beeld)

Daarvoor moet je toch geen poll houden.

Je kan ofwel een TV ofwel een CRT ofwel een TFT scherm aansturen.
DVI → VGA → CRT
DVI → TFT

Met zo’n extra te kopen videoadapter is een TV ook mogelijk :slight_smile:

Madcat: je gaat dit niet geloven, maar Apple heeft een website... jaja, echt waar.

[quote:5f0eb0d07f=“www.apple.nl”][i:5f0eb0d07f][b:5f0eb0d07f]Een tv-toestel als beeldscherm[/b:5f0eb0d07f]
Je kunt elk tv-toestel als beeldscherm voor de Mac mini gebruiken. Sommige nieuwe HDTV-modellen zijn al voorzien van een DVI-aansluiting, maar als je de Mac mini met een gewoon tv-toestel wilt gebruiken, heb je de optionele S-video/composite-videoadapter nodig.[/i:5f0eb0d07f][/quote:5f0eb0d07f]

De videoadapter voor de DVI van de Mac Mini is natuurlijk wel een andere videoadapter dan die voor de VGA poort van de eMac, iMac en iBooks.

De Mac mini heeft geen ondersteuning voor twee schermen. Hoe het met een DVI-splitter werkt weet ik niet zeker. Ik denk dat als de DVI-splitter ook het videosignaal doorgeeft, het gewoon zou moeten werken. Het videosignaal voor naar de TV zit volgens mij standaard op een paar aparte pinnetjes van de DVI-connector. Maar het zou kunnen dat de software in OS X automatisch de digitale DVI uitvoer uitschakelt zodra er een verbinding over de analoge video uitvoer gedetecteerd wordt.

de poll was ook als 'semi grap' bedoeld.

maar zoals ik het heb gelezen dan is het niet mogelijk om een monitor+tv aan te sluiten.
en zoals ik het lees op de apple site dan werkt de Apple Videoadapter niet op de mac mini, en volgens mij is het dan wel mogelijk om zowel een monitor als tv aan te sluiten.

Of is dit zelfs niet mogelijk om de eMac? op mijn windows machine heb ik namelijk meerdere monitoren, en zou het wel fijn vinden als ik iig de TV kan aansturen met mijn nieuwe mac mini zodat ik het ook als media center kan gaan gebruiken.

edit:

Buzz_D, bedankt naar dat antwoord was ik op zoek, dus geen dual monitor voor de mini.
bedankt.

Dat van die DVI-splitter weet ik dus niet zeker. Ik heb nog even voor je op Apple Discussions gezocht, [url=http://discussions.apple.com/webx?128@619.MH8oaEDO0F8.2@.68b0adb6]en daar weten ze het ook niet[/url].

Voor een Media Center in combinatie met je mini is misschien de site van Elgato de moeite waard.

:D totaal geen toegevoegde waarde maar toch

http://tenant.com/images/mini/full/IMG_1675.jpg