Tv programma's beheren op de iPod (Classic)

Ik heb tot sinds kort eigenlijk alle videobestanden op mijn iPod behandeld als films; dat wil zeggen dat alles wat met video te maken heeft (films, muziekvideos, tv programma's) in 1 lijst staat op de iPod, Films. Nu heb ik sinds kort een iPod Classic, met 80 gig aan geheugen, en wil ik een aantal tv-series op de iPod zetten (South Park is perfect voor in de trein :P). Nu heb ik er het een en ander op gezet, maar ik kan het helemaal niet meer terugvinden in het venster in iTunes... De iPod staat in iTunes gewoon onder 'Apparaten', en onder het icoontje met de naam van de iPod staat zoals altijd 'Muziek', 'Films', en 'Podcasts', met daaronder alle afspeellijsten. In geen van deze lijsten kan ik de tv-programma's terugvinden. Ik zet de afleveringen er als volgt op:

Vanuit de Finder naar de ‘Films’-‘afdeling’ op de iPod slepen (dus geen automatische synchronisatie).
Selecteer de film, ‘appeltje’ + ‘I’, in het tabblad ‘video’ vul ik alles in zoals gevraagd, en in het drop-down menu selecteer ik ‘Tv-programma’.
Hierna druk ik op ‘Ok’.

Hierna verdwijnt het programma gewoon uit de lijst met films. Op mijn iPod (los van MacBook) verschijnt alles perfect in het tv-programma-menu, gesorteerd op serie, maar in iTunes kan ik het niet meer terugvinden.
Ik luister vrij veel muziek, maar 80 gigabyte is waarschijnlijk te veel om vol te krijgen, dus de noodzaak zal er niet zijn om iets te verwijderen, maar als ik een typefout maak bij 1 aflevering zou ik deze graag willen verbeteren zodat niet mijn hele serie-indeling naar de knoppen is…
Elke hulp is zeer welkom.

Kwestie van eventjes naar:

Itunes > Voorkeuren > Algemeen

en daar dan Tv-programma’s aanvinken.

Ik heb zelf een ander probleem, wat eigenlijk ook onder dezelfde titel valt.

Ik heb een serie helemaal van dvd geript en in iTunes gezet.
Alles lijkt prima, en alle file worden helemaal goed als Tv-programma overgezet naar m’n iPod Classic.
Er gaat alleen één ding mis, en dat is de volgorde op m’n iPod.

De programma’s staan in geheel willekeurige volgorde gesorteerd, ipv netjes op titel.
Want ik heb alles 01 - Pilot, 02 - enz genoemd. Onder de titel staat bij elke aflevering ‘onbekende releasedatum’ bij de iPod. Ik heb het sterke vermoeden dat de Classic dus op releasedatum sorteert, en dat gaat dus niet goed als die er niet zijn. Je kan ze volgens mij niet in iTunes invoeren, dus hoe moet ik dit aanpakken?

Op een iPod G5.5 gaat alles wel prima, omdat die gewoon op naam sorteert. Dat wil ik ook!

Heel erg bedankt voor de oplossing! Toen ik het weer aanvinkte kwam er een vage flashback dat ik dat vinkje in een grijs verleden uit heb gezet omdat ik die functie destijds toch niet gebruikte.

Maar nu het probleem van de sortering, bij mij zijn wel alle afleveringen op volgorde, misschien komt dat doordat ik [b:01179891fe]alle[/b:01179891fe] tekstvelden heb ingevuld in het infovenster ( :apple: + I, dan tabblad ‘Video’).
Ik neem aan dat je het over de serie Lost hebt (ga ik er ook op zetten), dus ik denk dat je hier bij 01 - pilot bij Aflevering-ID ‘1’ in moet vullen, en ook een ‘1’ bij Afleveringsnummer. Dan bij 02 - Pilot respectievelijk ‘2’ en ‘2’, bij 03 - Tabula Rasa ‘3’ en ‘3’ enzovoorts. Ik heb voor al mijn afleveringen (andere serie) dit zo gedaan en bij mij staan ze op volgorde.
In het info-venster is overigens nog een tabblad, ‘Sorteren’, en hier kan je ook het een en ander invullen, misschien kun je daar onder ‘Naamsortering’ bij 01 - Pilot ‘1’ invullen, en bij 02 - Pilot ‘2’ als het voorgaande niet werkt… (monnikenwerk, maar als het werkt…) Zelf heb ik hier trouwens niks ingevuld.

Het monnikenwerk zoals jij beschrijft had ik al tijden geleden gedaan. Daar ligt het niet aan. Het is puur de releasedatum die ingevoerd moet worden, want de iPod zet ze anders op volgorde dat ze op de iPod zijn gezet. Aangezien iTunes dat ook als je ze allemaal tegelijk overzet vrij willekeurig doet, is de volgorde nogal door de war.

De oplossing die ik heb gevonden is het programma Lostify.
Hierin is van alles in te vullen, en zo ook de release date. Met dit programma bewerk je dus eigenlijk de tags die niet in iTunes te veranderen zijn.

Werkt voor mij bijna perfect; op de iPod staat nu de nieuwste aflevering bovenaan. Ik zou het toch graag precies andersom willen hebben, maar dit voldoet voorlopig. Ik kan natuurlijk zelf een datum verzinnen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo netjes.

Hallo,

Ik wil ook tv-prgramma’s toevoegen op mijn ipod. deze heb ik gedownload en ze staan nu bij itunes gewoon bij het kopje van tv-programma’s. Maar als ik de ipod wil synchroniseren zet hij deze videos er niet op. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik ze er wel op kan zetten?

Groetjes,