tweak of geen tweak?

Hallo, ik heb een vraag over mijn nieuwe modem. Ik heb sinds vandaag een nieuwe adsl aansluiting van kpn-direct de modem werkt perfect geen problemen voor zover. Echter de vraag is of ik, als ik mijn airport basestation er aan hang, dan maakt hij geen verbinding. Moet ik de modem nu wel of niet tweaken of kan ik in de modem de router-functie aan zetten?

je moet in je airport base station de functie voor het uitdelen van IP adressen uitzetten bij netwerk (en in je adsl modem aan - is het zo'n alcatel/thomson ding?). Bij internet moet je je AEBS instellen op verbinden via ethernet en configureer via DHCP.

de routerfunctie in je modem moet wel aan…

Bij mij werkt 't zo…

bedankt voor je antwoord, het is inderdaad een thomson 510. Echter iets specifieker, moet ik waar je schrijft bij 'internet je AEBS instellen op verbinden via ethernet en configureer via DHCP'. Is dat in de basestation of in de modem configuratie of in de eigen voorkeuren netwerk. Als je dat zou willen antwoorden kom ik er wel uit hoop ik.

Thank’s

het is heel eenvoudig bij het Airport hulpprogramma geef je gewoon aan dat je via DHCP je ip adres krijgt. onder de tab ethernet! kan niet missen! de modem geeft 1 of meer ip adres(sen) uit en de airport speelt dan voor router

Excuses ik zie het al. Hij werkt prima. Thank's. Ik had bijna de modem getweaked.

Thank’s

mijn post zo teruglezend zie ik dat hij voor een goed begrip wel wat voorkennis vereist. En jouw vraag was juist omdat je die (blijkbaar) niet had. Sorry, slordig zeg. gelukkig kon maaarten20 't even uitleggen. Goed te horen dat 't nu werkt.