Tweak voor appstore wachtwoord

Beste Tweakers,

bestaat er een tweak die geen wachtwoord vereist in de AppStore voor gratis Apps? Ik wil niet elke keer mijn wachtwoord moeten intypen als ik een gratis App download. Mocht mijn telefoon ooit gestolen worden, dan boeit het me niet of de dief gratis Apps gaat downloaden, als diegene maar niet betaalde Apps kan downloaden zonder mijn wachtwoord :p

Mocht dit nog niet bestaan, misschien een tip voor developers onder ons dan.

Jailbreak, en devs kunnen niks veranderen aan het basis systeem.

Jailbreak heb ik al, nu nog een tweak (cydia)

Google zegt passwordpilot

Ik zeg: Bedankt, maar deze bewaart ook het wachtwoord voor betaalde Apps. Dat wil ik eigenlijk niet.

En de reden is? Zolang je een password op je iPhone hebt hoef je niks te vrezen lijkt me.

Mijn reden staat in mijn eerste bericht ??

Ik heb geen password op mn iPhone, ik wil geen password op mn iPhone. Elke keer een password intypen is niets voor mij, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een tweak waar je geen password moet intypen.

Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Wat heb je het toch ook moeilijk :angry:

Wat voor moeite is het nou om even een keer een wachtwoord in te typen om een paar Apps te downloaden? (Je download niet de hele dag door Apps ga ik vanuit, en als je het wachtwoord hebt ingevoerd hoef je het een kwartier niet meer te doen.)

Als je geen wachtwoord op je iPhone hebt kunnen de dieven ook gewoon bellen op jouw kosten wat jou ook geld kost!

Ik heb op me iPhone ingesteld dat hij het ontgrendelen BINNEN 5 minuten gewoon zonder problemen gaat, en als me telefoon langer dan 5 minuut niet wordt gebruikt dat hij dan om een wachtwoord vraagt om te ontgrendelen. Zo issie veilig als hij wordt gejat o.i.d. (want wie gaat er constant binnen 5 minuten iets op de iPhone doen) en als ik er zelf even intensief mee bezig ben, hoef ik niet elke keer me code in te voeren. Overigens kun je die 5 minuten ook in andere waardes plaatsen.

(ik weet echter niet een tweak ofzo voor de App store omtrent dit gebeuren )

[quote=Koetjesreep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/tweak-voor-appstore-wachtwoord#post-2429135 time=1341772180]Je spreekt jezelf een beetje tegen.[/quote]

excuus Koetjesreep?

[quote=JeroenJK url=http://www.onemorething.nl/community/topic/tweak-voor-appstore-wachtwoord#post-2429139 time=1341772369]Wat heb je het toch ook moeilijk :angry:

Wat voor moeite is het nou om even een keer een wachtwoord in te typen om een paar Apps te downloaden? (Je download niet de hele dag door Apps ga ik vanuit, en als je het wachtwoord hebt ingevoerd hoef je het een kwartier niet meer te doen.)

Als je geen wachtwoord op je iPhone hebt kunnen de dieven ook gewoon bellen op jouw kosten wat jou ook geld kost![/quote]

Wat ben ik toch zielig he :sad ......

Het gaat er niet om of het veel moeite kost of niet, het gaat om de ervaring die net IETJES beter wordt (ik geloof dat bijna alle jailbreak-tweaks daarop zijn gebasseerd). De dief mag met de telefoon doen wat hij/zij wilt, die 10 euro pre-paid kosten gun ik hem/haar van harte, mits ik de dief niet te snel af ben door te telefoon via iCloud te wissen. Apps kopen is een ander verhaal. Mijn account is gekoppeld aan mijn bankrekening, dus als de dief een TomTom app van 90 euro en wellicht nog een paar andere apps koopt, dat zal meer gevoeld worden aan mijn hart. Ps. ik download wel geregeld Apps ja en daar zit soms wel meer dan een kwartier wachttijd tussen. Toch bedankt voor je bezorgdheid :thumbsup:

@Rickje: Bedankt voor je suggestie. Ik kijk nog even rond voor een tweak, mocht ik niets vinden dan probeer ik jouw suggestie zeker uit!

Gr. Dennis

Het is natuurlijk onmogelijk om een 'tweak' te maken waardoor je dingen kunt doen waarvoor een password nodig is (apps downloaden uit de app store) zonder dat password dan op te slaan. Je kunt dat password gecodeerd opslaan in de Key Chain zodat je het niet kunt achterhalen als de telefoon geblokkeerd is, maar dat heeft ook geen zin als je de telefoon nooit blokkeert.

Kort gezegd, hetgene wat je wilt is onmogelijk. De enige die er iets aan kan veranderen is Apple, die kan de App Store aanpassen zodat er geen password nodig is voor gratis apps. En dat zie ik niet snel gebeuren.

In ieder geval heb je een klein beetje geluk, binnenkort is het niet meer nodig om voor het updaten van apps je password in te vullen.

Okee thanks!

Er is ook een tweak genaamd KBShortcuts waarmee je dus bepaalde quote's kunt opslaan en deze oproepen d.m.v. een shortcut. Niet alleen voor wachtwoorden, maar ook voor andere dingen zoals knippen, kopieren en plakken kan deze handig zijn.

Gr. Dennis

In iOS 6 is dat standaard (vanaf beta 3) dus nog even wachten, of als je developer bent beta3 installeren

Die functie is toch weer verwijderd las ik?

Passwordpilot en dan gwn een beetje rondneuzen in Cydia. Bij mij is het wel gelukt