Situatie:
iMac, NAS en iPad in 2011 in één koop aangeschaft, toen ik net mijn zaak begon. De iPad is ontzettend traag, onze iPhones 8 zijn sneller. De NAS maakt om een vage reden al een half jaar geen backup meer via Time Machine.
Ik werk veelal buitenshuis; klus-/ timmer-/ hovenierswerk. HBO opgeleid en nu met de handen werken. ? Ik maak vooral gebruik van het Office Pakket, boekhoudprogramma, Sketchup, Inkscape, Pixelmator en natuurlijk Safari en Mail.
M’n vrouw gebruikt met name VM Ware en Citrix Workspace om de werkzaamheden thuis van overdag af te ronden en/of van de volgende dag voor te bereiden.
Besloten een Macbook Air erbij te kopen. Nu speelt mij de gedachte om alles maar in een keer te vervangen. Eventueel twee Macbook’s, een nieuwe dubbel Raid NAS als backup en één beeldscherm. Sommige programma’s vragen om een groter scherm.
Heb ik, gezien mijn gebruik, wel genoeg aan een Macbook Air? Kan ik niet beter voor een Pro gaan of een Mac Mini. De laatste is stuk voordeliger en beeldscherm kan gedeeld worden met de Macbook van m’n vrouw. We werken namelijk liever op een monitor dan schuin naar beneden kijkend op een laptop. Stekker uit Mini en in Mac Book.