Ik heb twee nummers uit één album die toch allerbei een albumart hebben. Ze hebben het zelfde albumart maar kennelijk zien iTunes deze twee nummers als twee aparte nummers. Alle instellingen zijn gelijk.
Iemand een idee om dit op te lossen. Dit heb ik ook bij een cdbox met meerdere cd’s. Per cd heb ik een aparte albumart, ook al zijn deze gelijk. Ik wil gewoon één playlist en daarbij één albumart.
Hebben ze twee verschillende artiestennamen? Anders moet je "compilatie" aanzetten/aanvinken bij de instellingen van de nummers. Kijk anders eens op de "album artiest" niet verschillend is. Bij iTunes 7 is dit nu een nieuwe tag-mogelijkheid.
Alle nummers van het album selecteren en info opvragen..
De album titel opnieuw invoeren en voalah 1 albumart..
Het gebeurt heel vaak dat er een verborgen spatie voor of achter de albumtitel staat die roet in het eten gooit..
Door deze truuk los ik zelf ook dit probleem op.
[quote:96d806d8c6="Ispank"]ik heb alles copy paste gedaan, ben niet dom.... maar dat werkt dus niet![/quote:96d806d8c6]
sssttt, niet schamper doen. Oma weet ook hoe een computer werkt, kijk eens copy paste
Inderdaad copy/past werkt niet. In de meeste gevallen lukt het wel door de artiest te verwijderen en album artiest in te vullen. Ook heb ik bij een aantal, zoals hierboven ook genoemd, verborgen spaties weg kunnen halen.
Je moet de album-artiest hetzelfde maken, en niet selecteren op iets dat de nummers uit elkaar zou kunnen halen (zoals Datum Toegevoegd ofzo), maar dus op album sorteren