twee vga beeldschermen aan de Power Mac

Ik wil de nieuwe Power Mac met 2x1 Ghz processors gaan kopen. Bij het informeren naar de mogelijkheden met deze machine blijven er evenwel enige vragen bij mij open. Bijvoorbeeld deze: De Power Mac is voorzien van een Apple Display Connector (ADC) en een Digital Visual Interface (DVI) connector. Hiermee kan ik twee Apple lcd schermen aan de machine koppelen. Volgens opgave kan ik aan de DVI met een adapter een VGA scherm koppelen. Maar …….

1. weet iemand of ik voor de ADC connector ook een adapter kan krijgen om een tweede VGA scherm te koppelen
  2. en blijft dan de functionaliteit van het uitgebreide bureaublad behouden of krijg enkele twee identieke beelden, dus met twee aanwijsdingetjes?

Er bestaan ADC adaptors

en je krijgt één desktop gespreid over 2 monitor's ik werk op het werk ook met 2 monitors en da's echt superhandig. Het enige nadeel is dat waarschuwings pop up meestal de neiging hebben om in het midden van je desktop te openen en je die dus altijd moet verplaatsen naar links of rechts om ze te lezen.

en dat 'aanwijsdingetje' heet een cursor

ff OT [off topic]

Mmmm heet het aanwijzingsdingetje nu ineens cursor??

gek… of toch niet? ik dacht dat het knipperende balkje de cursor was, en het aanwijzingsdingetje het pijltje heette?

Hoe heet dan het nieuwe horloge in X.2 dat je ziet als je opstart en afsluit en bv de mail leest???

mk

Dat draai dingetje bedoel je, ja die heet: "dat-ene-draai-dingetje-met-dat-verloopje-enzo"

[quote:post_uid0="hanss"]1) weet iemand of ik voor de ADC connector ook een adapter kan krijgen om een tweede VGA scherm te koppelen 2) en blijft dan de functionaliteit van het uitgebreide bureaublad behouden of krijg enkele twee identieke beelden, dus met twee aanwijsdingetjes?[/quote:post_uid0] 1)Als je een powerbook koopt krijg je zo'n snoertje erbij.Maar je kunt hem gewoon bij de Apple store bestellen.

2.Je kunt naast de eerder vermelde mogelijkheid van een groot scherm kiezen voor identieke schermen met een cursor.

[quote:post_uid0="mailking"]ff OT [off topic]

Mmmm heet het aanwijzingsdingetje nu ineens cursor??

gek… of toch niet? ik dacht dat het knipperende balkje de cursor was, en het aanwijzingsdingetje het pijltje heette?

Hoe heet dan het nieuwe horloge in X.2 dat je ziet als je opstart en afsluit en bv de mail leest???

mk[/quote:post_uid0]
Het aanwijsdingetje heeft altijd al cursor geheten en dat flikkerende balkje zal ook wel cursor heten. En dat draaidingendje heet gewoon "the round thingie that looks nicer then the old one"  ;)