Tweede beeldscherm op G5

Hallo,

Hoe zorg ik ervoor dat ik een tweede 15" TFT scherm op mijn G5 kan aansluiten? Ik heb al één aansluiting gebruikt voor mijn Cinema display, daarnaast zit nog een aansluiting, alleen past daar geen VGA of DVI kabel op.

Het moet toch mogelijk zijn om twee beeldschermen op mijn G5 aan te sluiten :oops:

Wat voor videokaart heb je dan? En wat voor G5?

Ik heb een Dual G5 1,8 Ghz. En een ATI Radeon 9600 XT x/128MB DDR videokaart.

[quote:ddc32d19b1="erikotten"]Ik heb een Dual G5 1,8 Ghz. En een ATI Radeon 9600 XT x/128MB DDR videokaart.[/quote:ddc32d19b1]

Volgens Apple zit daar een ADC en een DVI connector op. ADC is de aansluiting voor de oudere Apple monitoren (oude Cinema Displays etc.). Wellicht dat je ergens een converter vandaan kan halen, anders gaat het niet werken…

Op de Apple site kom ik het product: ADC-naar-DVI-beeldschermadapter tegen. Hierop kan ik dan de DVI kabel van mijn TFT scherm aansluiten?

[quote:e138b3c634="erikotten"]Op de Apple site kom ik het product: ADC-naar-DVI-beeldschermadapter tegen. Hierop kan ik dan de DVI kabel van mijn TFT scherm aansluiten?[/quote:e138b3c634]

Jep

yep jij mag nooit meer raden :P

Nu vraag ik me af, is het ook mogelijk om 1 scherm op 2 computers te hangen? En hem te laten switchen?

[quote:b506d083cf="ATT"]Nu vraag ik me af, is het ook mogelijk om 1 scherm op 2 computers te hangen? En hem te laten switchen?[/quote:b506d083cf]

Tuurlijk, maar daar heb je dan weer zo’n switchbox voor nodig (waar je 2 PC’s aan kan hangen en dan met 1monitor, 1 toetsenbord en 1 muis het zaakjes kan bedienen dmv een switchknop op dat kastje)