Tweede bibiliotheek voor iPhoto

Komende vanaf een WindowsXP machine is iPhoto werkelijk super. Een enorm prettig en eenvoudig programma met voldoende mogelijkheden voor dagelijks gebruik.

Nu mis ik één optie: ik zou graag willen dat niet alle foto’s meteen in iPhote zichtbaar zijn omdat ik een aantal vertrouwelijke foto’s niet meteen aan mijn hele gezin wil tonen. Het betreft hier zakelijke foto’s (van audits e.d.) maar ik kan natuurlijk net zo goed wat foto’s voor de ogen van mijn jonge kinderen willen afschermen.

Nu heb ik alle foto’s netjes op mijn iMac staan; de vertrouwelijke foto’s staan in een aparte folder en worden dus niet met iPhoto beheerd. En dat vind ik een beetje jammer.

Iemand enig idee hoe ik iPhoto kan gebruiken met een andere folder?

Daar was eerder iets over........ http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=54232&highlight=iphoto+library

Gebruik Iphoto buddy: http://nofences.net/iphotoBuddy/

Het kan ook handmatig, maar met dit proggie werkt het wel heel makkelijk! Succes ermee!

Gewoon iPhoto opstarten met alt toets ingedrukt... Je kunt dan een nieuwe library aanmaken. Terug naar de oude: gewoon opnieuw iPhoto met alt toets ingedrukt opstarten. En oude kiezen. Dat is alles. Succes ermee. Douwe-Jan :wink:

Je kan ook altijd een met vile vault beveiligd account aanmaken voor je prive zooi. werkt goed en je hoeft je geen zorgen te maken dat er ongevraagd gesnuffeld wordt.

Super, binnen 30 minuten twee bruikbare antwoorden. Goed werk.

Beide oplossingen diect geprobeerd en beiden functioneren goed.
Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste (apart programmaatje) waar je heel gemakkelijk de library kunt kiezen. Reden: ik kan uit een lijst kiezen en hoef niet bij te houden waar ik mijn bestanden rondstrooi.

Anyway, dank voor de snelle reacties.

Groetjes,
Pierre

Probleem zou kunnen blijven dat dan die andere bibliotheken wel voor iedereen toegankelijk zijn. of gedraag ik me nu erg paranoia?

Hmm, even getest (voor alle zekerheid).

Ik heb een nieuwe map aangemaakt onder mijn eigen account; die is niet publiekelijk en de inhoud is dus ook niet voor andere gebruikers van de machine te zien.
Aangelogd als andere gebruiker en gecontroleerd. Met Filer geen toegang tot deze map.
Het Buddy-programma gestart; hier staat nog niets is; ook niet de ‘normale’ iPhone library.

Geen probleem dus.
Dank voor het meedenken.

Groetjes,
Pierre

[quote:263393ed6e="PierreVanMouche"]Super, binnen 30 minuten twee bruikbare antwoorden. Goed werk.

Beide oplossingen diect geprobeerd en beiden functioneren goed.
Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste (apart programmaatje) waar je heel gemakkelijk de library kunt kiezen. Reden: ik kan uit een lijst kiezen en hoef niet bij te houden waar ik mijn bestanden rondstrooi.

Anyway, dank voor de snelle reacties.

Groetjes,
Pierre[/quote:263393ed6e]

Welkom bij MacOSX.nl Pierre!! :wink: