tweede Iphone

Hallo,

Misschien is deze vraag al een keer gesteld, maar toch....

Mijn vrouw is inmiddels ook in het bezit van een Iphone.
Deze wil ik koppelen aan mijn Itunes, Dan kan ze ook gebruik maken van de apps die ik heb aangeschaft
Tevens wil ik dat alles ( Itunes muziek, agenda, contacten etc. ) wordt gesynchroniseerd.

Ik heb haar iphone ingesteld maar geen Apple ID aangemaakt.
Als ik nu iets op haar Iphone instel, krijg ik een mail van Apple dat mijn ID is gebruikt om in te loggen!

Ik / wij willen graag dat alle gegevens worden gesynchroniseerd

Vraag : Hoe kan ik de tweede Iphone het beste instellen!

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Het is wel slim om voor het aankopen van Apps dezelfde Apple ID te gebruiken, want dan hoef je maar 1x te betalen voor dezelfde Apps.
Voor alle andere dingen, zou ik een gratis iCloud account aanschaffen voor beide een aparte.

Als je thuis met 1 Mac werkt is het wel zo makkelijk om 2 gebruikers aan te maken op die Mac.
Dan hou je Mail / Agenda en alle andere iCloud activiteiten gescheiden.
Dus synchroniseer haar iPhone met haat account op die Mac en die van jouw op je eigen account op die zelfde Mac.
Op de iPhone stel je dus bij Instellingen / iCloud het gratis iCloud account in van je vrouw.

iMad,

Bedankt voor je reactie.

We willen eigenlijk onze contact gegevens, agenda's samen delen. Daar heb je toch een gemeenschappelijke Icloud voor nodig?

Yep, heb ik ook met mijn vrouw.
We hebben wel ieder een eigen aganda aangemaakt en een algemene.
Een ieder kan dus op zijn/haar device zelf kiezen welke agenda je wilt bekijken.

Je kan beide een iCloud account hebben en toch alles delen met betrekking tot iCloud.
Je kan haar iCloud account toevoegen aan je iPhone, onder Instellingen / Mail, Contacten en Agenda.
Ditzelfde kan op je iMac onder jouw account.
Je bepaalt dan zelf welke activiteiten je wilt zien.