Tweede MAC HD delen via SAMBA?

Hallo allemaal,

Ik werkte voor Panther met Samba Sharing Package 2.5.0b3 (http://xamba.sourceforge.net/ssp/index.shtml), die ervoor zorgde dat ik alleen mijn tweede harddisk met een andere computer kon delen via Samba. Deze tool wordt niet meer ontwikkeld en werkt dus niet onder Panther.

Is er een andere oplossing om alleen mijn tweede harddisk te delen via Samba?

Greetz,
M-Jay

Ik krijg helemaal niks gedeeld met Samba. Eerst zet ik windows deling aan en dan ...???? :? :? Er is niet te vinden hoe je vervolgens een folder kunt delen.

Je kunt natuurlijk het Samba configuratiebestand (smb.conf) bewerken of je kunt swat gebruiken, maar dat heb ik nog niet aan de gang gekregen.

Hans

Waar zit die 2e harde schijf in? In een Mac of een PC?En met wat wil je deze delen?? Een Mac of een PC? Met panther heb je Samba sharing package niet meer nodig.Samba sever zit ingebouwd. Gebruik je 98 of XP?

Samba zit inderdaad ingebouwd, was bij 10.2 al zo. In windows zie ik mijn imac inderdaad, maar er is niks gedeeld. Hoe stel je dat in?

Hans

Over het algemeen werkt het al als je in sharing prefs windows sharing aanzet. Heb je all in View Workgroup Computers(in de PC) gekeken naar Workgroup daar staan de macs. (tenzij je geen networkplace als workgroup hebt aangemaakt.dan moet je eerst een workgroup maken) Handig is om in een vast netwerk met vaste ipadressen per computer te werken,kun je namelijk gelijk het smb adres intypen.

Zelfde probleem hier! Zie mijn mac wel vanaf de pc maar niks gedeeld... Heel vaag

Bij www.macdevcenter.com een beschrijving gevonden hoe een en ander in te stellen. Kleine aanpassing aan smb.conf en je kunt alles delen.

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/03/18/samba.html?page=1

Alleen de beschrijving over SWAT (samba web administration tool) geeft niet gewenste resultaat.

LET WEL!!!
Denk aan beveiliging van windows share indien je langdurig of direct aan internet hangt!!!

Succes,

ArcSissy

zoek even op macupdate het programmaatje SHAREPOINTS op. Dat programma'tje kan alles zo instellen zoals je het hebben wil.

-shares aanmaken
-werkgroep instellen (dezelfde werkgroep als je windows-ding
-gebruikers voor samba aanmaken
-etc.

Ondertussen een paar jaar (!) verder en ook een paar versies van OS-X. Verbinding maken met Windows gaat zowiezo een stuk makkelijker.