Tweedehands iBook prijs

Ik ga een beetje over het grijze gebied van de policy hier....straf mij indien nodig!

Ik zit half om half een beetje te denken of ik mijn ibook weg ga doen om vervolgens een PowerBook op 1.33 aan te schaffen. Maar ik zit een beetje te dubben met een paar dingentje waar anderen mogelijk hun gedachten op los kunnen laten.

[b:921ae6576e]Heeft het nut?[/b:921ae6576e]

Een interresante vraag natuurlijk. In andere worden, ga ik er wel redelijk op vooruit met wat ik verlies kwa geld. Voornamelijk kwa snelheid natuurlijk. (mijn systeem staat in mn footer)

[b:921ae6576e]Wat is redelijk?[/b:921ae6576e]

En dan specifiek, wat is een redelijke 2de hands prijs voor een pb (nieuw is uiteraard take it or leave it).
En mogelijk belangrijker, wat is er redelijkerwijs te vragen voor mijn oude ibook. Ik zie op TweedeMac regelmatig ibooks natuurlijk…maar wat vinden de andere hier ‘redelijk’. Hoeft niet laag geprijst uiteraard of hoog geprijst. Ben zelf ook computer fan en weet hoe het is…

Of…

Zal ik hem gewoon maar houden …

Tja dat is moeilijk te bepalen. Het is een beetje wat de gek ervoor betaald. En soms word er erg veel geboden/gegeven. Ik denk dat je het gewoon zelf eens moet testen door hem op bijv. tweedehandsmac te plaatsen zonder prijs erbij.

Misschien heb je hier wat aan, dit is een redelijke richtlijn:

http://macnews.de/index.php?_mcnpage=6731

Nou, laat ik eerlijk zijn. Ik heb even daar gekeken en zij zeggen 1000 euro als mooie richtlijn. Vind ik opzich ook leuk klinken....

maar…

Als ik zelf even naar nieuwe computers zoek bij apple dealers dan vind ik dit:

Book G3 900 128/40Gb/Combo 12" TFT

Voor 900 euro. (nieuw dus)

[quote:958b49fc9a="jaapjan"] Book G3 900 128/40Gb/Combo 12" TFT[/quote:958b49fc9a]

ja, dat valt dus altijd op bij 2ehandsmac. Nieuw krijg je de machines goedkoper dan wanneer een 2ehandsmac persoon ze al een jaar heeft gebruikt…
Zet het erop zou ik zeggen, misschien heb je geluk en zit er wel iemand tussen die je er 900 euro voor geeft, maar ik zou er niet van uit gaan… Ze zijn er echter wel, mensen die internet hebben en gaan zoeken en dan niet verder kijken dan 2ehandsmac ofzo?

Ik heb laatst nog 800 euro gekregen voor mn iBook G3 700 Mhz. Vond ik wel een goede prijs

Hmmm, ik zag daar 800 € staan als richtprijs, geen 1000.

Ik vind 700 / 800 een normale prijs voor een iBook G3 800 Mhz. Alles wat je meer krijgt is meegenomen. Een vergelijkbare nieuwe G4 iBook is namelijk best goedkoop, 1199 euro.

electriccat:

Je hebt gelijk. Ik keek naar de 14" versie. Maar dat had je vast al begrepen.

Overige:

Ok, dan lijkt me dat we redelijk duidelijk. Iedereen vind 700 euro a 800 euro redelijk. Nu alleen nog bepalen of ik het waard vind om 1000 euro bij te telen voor de 12" G4 1333.

Ik heb nu PB 12" i.p.v. de iBook en ze is het geld echt waard. Sneller kleiner lichter en fully loaded. Draait super, vooral photoshop e.d.

Het geld echt waard als je van een iBook 800 bent geupgrade? Of....waarvan ben je geupgrade naar een PB?

Ik had hiervoor een iBook G3 700 Mhz. De PB 12" is compacter, dat mijn belangrijkste eis, sneller (qua geheugen en processor) meer upgrade mogelijkheiden om haar nog sneller te maken, betere interne speakers, lekker typend toestenbord, ingebouwe Airport Ex en BT.

Ik hoor trouwens wel eens op een apple forum dat de PB er beter uit zouden zien dan de nieuwe iBooks. Daar ben ik het helemaal mee eens. In mn vrienden kring kent bijna niemand Apple en daar vinden ze een PB helemaal helemaal niet mooi, maar eerder lomp. De iBook kon nog wel door de beugel. Dit misschien door mn vorige NB. Dat was de kleinste Sony met ingebouwde camera. De C1 serie. Die is ook van alu en magnesium en is de helf van een PB 12".

Mn collegea zijn trouwens wel helemaal PB-idolaat geworden :lol:

Sony C1? Die is nog kleiner en lichter dan een PB? Maar met veel minder features natuurlijk... toch?

Klopt, dit waren de specs:

[quote:3ebaa4c8ba] TECHNICAL SPECIFICATIONS
MODEL: Sony PCG-C1VRX/K
Release: 04/02/01
Motherboard Features
CPU: Crusoe 667MHz
Secondary Cache: 512KB integrated on-die level 2
RAM: 128MB (192MB Max)
Storage
HDD: 20GB
FDD: 3.5" external USB (optional, not bundled)
Graphic / Video Features
Chip: ATI RAGE™ MOBILITY graphics chip with 3D acceleration support
VRAM: 8.0MB SDRAM
Display: 8.9" XGA TFT
Resolution: up to 1024 x 480 pixels, 16M colors
External: 1600 x 1200 pixels, 16M colors
Sound system
Sound Card: Sound Blaster Pro compatible, internal microphone and speaker
Interface
PCMCIA: Type II x 1, CardBus compatible
Modem: Integrated V.90 56K modem
Integrated ports: iLink (IEEE 1394); Type II PCMCIA x1; Memory Stick Slot x1; AV Out x1 (incl. Composite Video & L/R Audio); Headphone Out; Microphone In; VGA Out (requires optional cable); Modem; USB x1
Input / Output Devices
Keyboard: QWERTY, 17mm pitch, 2mm stroke
Mouse: Stick-type pointing device
Power
A/C adapter: 100-240V / 50-60 Hz
Standard Battery: Battery life: 2.5-5.5H
Extended Battery: Battery life:
Double-Capacity Battery: 5.0-11.0H
Quad-Capacity Battery: 8.0-17.0H
Physical Features
Size: 1.06 x 9.8 x 6.0 [inch]
27 x 249 x 152 [mm]
Weight: 2.2 lbs / 1.09 kg (weight including standard battery)
Other
Package contains: A/C adapter; standard battery; English manual; AV Out cable; Telephone cable
Operating System: Windows 2000 Profesional (English)[/quote:3ebaa4c8ba]

Werkte echt super, maar ik wilde nu een Apple voor de looks en het bewerken van foto’s en video.

Dit dit ging minder goed op de iBook, vandaar de overgang op de PB 12". Klein blijft voor mij een voorwaarde, ook al is de PB 2x zo groot.