Tweedehands Imac

Ik kan een iMac tweedehands kopen van iemand. Dit betrefd een iMac G4 800 volgens de standaard configuratie. Verder zit er niks bijzonders bij. Hoeveel is deze ongeveer waard? Hij is 3 maanden oud. Is er nog iets waarop ik moet letten? Kan ik op deze machine dvd's branden die ik op mijn dvd speler kan bekijken??

I am so excited, I just can't hide it, soon I'll own a iMac.  :D

je moet er op letten dat ie het doet, tis een nieuw type, vraag eens waarom die niet bevalt..

Wat betreft het DVD's branden, als er een DVD-R in zit dan kan je idd DVD's branden die je op je TV kan kijken. Ligt dus gewoon aan het type.

In de 800mhz zit altijd een dvd-r (brander) en die dvd's kun je op zich afspelen op je dvd-speler. Alleen moet je dvd-speler wel dvd-r ondersteunen. Dit doen ze bijna allemaal.

Een nieuwe iMac 800 kost 2800 euro. Dus wat dan een redelijk bedrag is voor een tweedehands van 3 maanden oud moet je zelf bepalen. Als alles werkt en er niks mis mee is is alles onder de 2700 redelijk (vind ik). (natuurlijk wel zo laag mogelijk :wink: )

Igor

Doen dus??

Okay bedankt voor de info. :slight_smile:

Geld over en een nieuwe iMac? DOEN!

:stuck_out_tongue:

een tweedehands iMac ik zal mijzelf af vragen waarom zou iemand hem weg doen ik zou dit ook zeker vragen als ik u was, ik vertrouw het niet hellemaal een tweedehands iMac G4 let erg goed op en check the serial NR

Waarom moet ik op het serial nr. letten?

Er staan op het internet lijsten met serienr's van gestolen mac's. Het is zinvol om, voor alle zekerheid, te controleren dat het hier niet om een gestolen iMac gaat. Je kunt ook vragen naar de aankoopbon/factuur, meestal wordt daarop ook het serienr vermeld. Die moet dus overeenkomen met de iMac.

Okay ik zal erop letten. Is er verder nog een mogelijkheid dat ik kan controleren of de mac het geheel doet? ik bedoel, ik ben nog geen mac bekende, als ik bijv. een diagnostisch programma kan draaien van apple zelf, heb ik ook wat meer garantie dat alles nog heel is.

[quote:post_uid0="Ganymedus"]Okay ik zal erop letten. Is er verder nog een mogelijkheid dat ik kan controleren of de mac het geheel doet? ik bedoel, ik ben nog geen mac bekende, als ik bijv. een diagnostisch programma kan draaien van apple zelf, heb ik ook wat meer garantie dat alles nog heel is.[/quote:post_uid0] hoi ,

als ik jou was zou ik het niet doen, wat je zelf al aangeeft,waarom doet iemand hem weg na drie maanden, en wat levert het jou op, misschien 100 eur, bedenk dat dee imac een stuk goedkoper geworden zijn, dan zou ik het wel weten en kocht een nieuwe met garantie, is er wat ga terug naar de dealer en je wordt geholpen.
als je nu al twijfelt of hij wel goed is , niet gestolen is, etc zou ik nooit een dergelijk bedrga voor een tweedehands betalen, maar voor een nieuwe gaan, uiteraard een persoonlijke keus, maar je hebt wel zekerheid

hoop dat je er wat mee kunt

mijn appeltje net aan de mac nu al macgek