Tweedehands mac kopen

hallo 8) 8)

dit is mijn eerste post op dit forum , zelf ben ik nog een vervente windows-gebruiker maar ik wil daar van af stappen , ik het kost beu dat steeds alles vastloop en dat het allemaal niet werkt
ik heb besloten om over te stappen op een mac

ik heb al eens rondgekeken op tweedehandsmac.nl , maar wat me opviel , hoe duur tweedehands mac zijn , en nu met de introductie van de nieuwe power mac’s g5 , zouden die prijzen toch wl wat dalen ? :mrgreen:

Prijzen op tweedehandsmac.nl zijn vaak een lachertje. Wel is het een feit dat Macs waardevaster zijn dan een PC.

Macs gaan ook langer mee over het algemeen enaan een mac wordt over het algemeen niet veel versleuteld. Dus meestal weet je goed wat je krijgt. Prijzen op tweedehandsmac zijn om nog onduidelijke reden altijd erg hoog. Beschouw dat als plafond. Maar ook op marktplaats en eBay zijn veel macjes te vinden en soms houden dealers ook wel eens magazijnopruiming...

Je moet blijven kijken op tweedehandsmac.nl. Elk uur of elke 2 uur effe checken een paar avonden.

De Mac’s die wél voor een normale prijs er op worden aangeboden, zijn namelijk meestal binnen een uur al weer weg. Daarom blijven alleen de dure er op staan en denkt iedereen dat ze gestoord zijn daar.

Volhouden dus, dan kan je te gekke dingen vinden!

(Hoewel een nieuwe eMac maar €799 kost)

Wat is je budget en waar zit je zelf naar te kijken? En wat wil je ermee doen? Als je op tweedehandsmac kijkt naar nieuwe modellen dan zijn ze soms qua prijs zo wat hetzelfde als dat je een nieuwe zou kopen (dat valt me vooral op bij de iBookjes).

Hoi,

Dit is een redelijke indicatie van wat een tweedehandse Mac waard is, de lijst moet nog bijgewerkt worden voor de nu ‘verouderde’ eerste generatie G5’s zie ik.

http://macnews.de/index.php?_mcnpage=6731

De prijzen op tweedehandsmac.nl zijn vaak schandalig gewoon, er lopen daar ook meederede draadjes over hier.
En welkom hier trouwens Freeride-mac :slight_smile:

Zet zelf een advertentie op tweedehandsmac en geef daar een prijs aan die je wilt betalen. Natuurlijk niet meteen het achterste van je tong laten zien, er eerst een stuk onder gaan zitten.

Wees ook zo verstandig niet (volledig) uit te gaan van de kenmerken van je Windows PC (wat betreft RAM en snelheid) bij de zoektocht naar een Mac. Apple's kunnen over het algemeen met minder, net zoveel of zelfs meer dan een Windows PC. Dus laat wellicht op dit forum doorschemeren wat je er precies allemaal mee van plan bent, en dan kunnen andere leden wel een indicatie geven wat voor een Mac machine je nodig hebt.