TweedehandsMac.nl wil niet

Beste mensen,

→ Als ik een advertentie wil zetten op TweedehandsMac.nl komt de vraag “Heb je al een account?” Bij het klikken op de button “ja” en “nee” gebeurt er vervolgens helemaal niets.

→ Reageren op een advertentie door te klikken op “Reageer op deze advertentie” heeft ook geen enkele reactie tot gevolg.

→ Op mailen via het contactformulier komt zelfs na dagen geen reactie.

Heeft iemand hier een verklaring voor of daar de zelfde ervaring mee?

Groet,

Herman

Het was al minstens 10 jaar een vreselijk achterhaalde site.

En na de ‘modernisering’ is het er niet beter op geworden. :slight_smile:

Maar de account-informatie werkt gewoon bij mij:

Het lukt mij ook niet meer om advertenties te plaatsen.
Ik kom op een scherm om mijn persoonlijke gegevens aan te vullen.
Kan vervolgens invullen wat ik wil en op diverse manieren op Volgende klikken, maar er gebeurd verder totaal niets.
Ze hadden er gewoon van af moeten blijven.
Achterhaald of niet, het werkte gewoon goed.

Laat die tweedehandsmac.nl toch links liggen…

Het is eenmans site en een onmogelijke site, het is vaak niet eens mogelijk te adverteren met de juiste Mac die jij wilt verkopen…

Het is daar al veel meer dan 10 jaar een puinhoop en de gevraagde prijzen zijn veel te hoog en trekt nauwelijks bezoekers…

Die te hoge prijzen komen waarschijnlijk door de relatie met dealers die ook tweedehands Mac’s verkopen.

Gewoon vergeten die site… ik denk dat ze de site inmiddels zelf ook vergeten zijn…

Jammer dat OMT geen 2de hands gedeelte heeft! Maar deze vraag komt zo’n 1000x per jaar in de inbox van OMT, denk ik…

De (hele) oude site van Tweedehandsmac.nl bezocht ik wel 1x in de week. Beetje rondneuzen, meestal op m’n iPhone in de trein. Heb via die site MacMini en iMac gekocht. Maar sinds de nieuwe site/vormgeving paar weken geleden vind ik gebruiksgemak afschuwelijk. Bezoek nooit meer. Staat ook minder tech. specs en zeker op een iPhone een ramp om door advertenties te gaan. Ik wil device, specs en prijs enigszins bij elkaar kunnen zien. Jammer, want vond altijd wel leuke site.

Wellicht inderdaad een goed idee als OMT in dit gat springt. Koop liever iets van iemand die al aantal jaren hier op 't forum zit, dan van een totaal onbekende! Verder is dit natuurlijk aan OMT, enkel suggestie mijnerzijds!

Laat OMT eerst maar eens deze site zonder problemen online houden - dat is al te veel gevraagd zo blijkt want ik loop me al 3 dagen te ergeren aan de problemen met hun server + cache script.

Wat is je probleem met de server (met cache in het bijzonder)?

• edit zie net dat je het gepost hebt in juiste topic. Ligt volgens mij vooral aan de software, kan ik helaas niets aan doen.

Allemachtig wat is dat een lelijke website geworden! Ziet er nu uit als de website van een louche adviesbureautje. Jammer, ik mocht er voorheen graag eens op rondstruinen.

@Shmoo: Daar heb je wel gelijk in. Was meer suggestie voor midden-lange termijn. Vertrek-punt voor OMT is gewoon erg mooi: er is al een website, forum/communtity, inlogs en geschiedenis van gebruikers. Goeie startpositie voor zoiets!

@Nic: ja, zonde hè? Vind het oprecht jammer. Adviseerde die site in verleden aan mensen, maar nu niet meer.

Vormgeving van de website is er niet beter op geworden, maar ik heb de afgelopen jaren met heel veel succes verschillende tweedehandsjes verkocht tegen redelijke prijzen. Vaak binnen een paar dagen nadat ik de advertentie heb geplaatst, meerdere biedingen. Daardoor heb ik de indruk dat de site goed bezocht wordt, door enthousiaste liefhebbers van Apple producten.

Ga binnenkort eens proberen een iPhone 4s 16G aan de man te brengen via deze site.

Oef ja, wat een lelijke makeover. Slechter dan voorheen.

MacFreak heeft ook zo’n functie dat je spullen kunt aanbieden en daar werkt het ook al sinds het begin prima!

Probleem is echter dat het niet eenvoudig is om het goed in OMT te bouwen. Wat je niet wilt is dat alle handelaartjes en oplichters zich verplaatsen en via OMT hun spullen komen aanbieden omdat het hier drukker is dan op TweedehandsMac.nl.
Al zou het wel goed zijn om zo’n mogelijkheid op een community te doen waar veel ervaring rondhangt, je koopt liever een iPhone of MacBook van iemand die bijv. al 3 jaar lid is van OMT en waar je een beetje door zijn geschiedenis kan surfen dan iemand die je helemaal niet kent op Marktplaats of dit soort sites.

Wat je ook nog kunt doen is naast de advertentie de aangemaakte topics in het Mac hardware gedeelte van het forum posten. Zo kun je als eventuele koper van een tweedehands MacBook veel beter zien of iemand problemen heeft gehad met zijn MacBook en of hij miss. daarom zijn MacBook wilt verkopen maar niets over deze problemen vertelt.

@Shmoo: aan dat soort punten zat ik ook te denken. Als iemand hier iets post wat op spam lijkt, check ik eerst zijn/haar profiel. Is iemand al paar jaar lid en post regelmatig, dan zal kans kleiner zijn dat het opzettelijk spam is. Tov van iemand die net uur lid is. Zoiets is ook mooie referentie voor tweedehandsjes. Wellicht dat je pas iets kan aanbieden indien je langer dan x-tijd lid bent. Voorkomt niet alles, maar maakt drempel wel hoger.

En van de tech-kant heb ik te weinig verstand, maar neem direct aan wat je (Shmoo) daarover zegt. Echter vanuit community/marketing en extra meerwaarde creëren zie ik juist wel mooie kansen voor OMT hier. Ook omdat er zoveel zooi op marktplaats staat.

Just my 2 cents…

Heb btw ook wel eens bij macfreak gekeken, maar vond aanbod daar (destijds!) zeer beperkt. Wellicht is dat tegenwoordig anders.

Nou gaan we maar ff bumpen…

Bestaat die hele site Tweedehandsmac.nl nog wel? Safari zegt dat hij het niet kan vinden… Heb er in het verleden een hoop tweedehands gekocht.

De url bestaat nog (ping), maar geen reactie.

De site is dus of down, of verdwenen naar de eeuwige macvelden.

Aha! Vergane glorie dus…

Jammer ik heb er in 2011 voor het laatst zaken gedaan, die gingen heel goed. Kan me nog herinneren dat er in de MACfan een artikel aan besteed is. Gebouwd met File maker Pro las ik toen als ik het me goed herinner.

En waar moet je dan anno 2020 je heil zoeken voor betrouwbare 2ehandsmac spullen?

Marktplaats?

Ohhhhhh, je zei betrouwbare Macspullen…

Ja betrouwbaar…

Zolang je zelf een beetje gezond verstand meeneemt is Marktplaats toch echt wel de plek om je Mac-spullen te zoeken of aan te bieden.

Je kan ook nog wat adverteren op MacFreak, maar je beperkt je dan wel heel erg tot een niche doelgroepje.